Strokšs: Potenciālā IRC rallija posma organizēšana atkarīga no valdības lēmuma

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: , IRC Series

Starptautiskā rallija izaicinājuma kausa (IRC) posma organizēšana Latvijā jau nākamajā gadā tagad ir atkarīga no Latvijas valdības, portālam «go4speed.lv» pastāstījis autosporta menedžmenta uzņēmuma «RA Motosport» direktors Raimonds Strokšs.

Kā ziņots, nesen Latvijā bija ieradušies IRC organizatori, lai klātienē iepazītos ar potenciālajām rallija norises vietām, rallija organizatoru komandu, kā arī tiktos ar Liepājas pilsētas un Latvijas valdības pārstāvjiem.

«Kad 2009. gadā nodibinājām mūsu «RA Motosport» biedrību, mums bija mērķis noorganizēt kaut ko lielāku par vietējā mēroga sacensībām. Visu šo trīs gadu laikā mēs IRC organizatoriem sūtījām e-pastus, līdz pagājušā gada Ziemassvētkos man atnāca atbilde. Tur bija rakstīts, ka viņi mūs ir pētījuši, sekojuši mums,» notikumu gaitu atcerējās Strokšs. «Tāpat IRC vadībai savus komentārus un patīkamos iespaidus sniedza pagājušā gada IRC rallija čempions Andrēass Mikelsens, kurš 2010.gadā bija arī braucis Talsu rallijā. Vēstules beigās viņi izteica piedāvājumu. Aizbraucu uz Parīzi, aprunājāmies, noskaidrojām nosacījumus un te nu mēs esam.»

«Šobrīd situācija ir tāda, ka, ja mēs izpildām šos nosacījumus, tad nākamgad janvāra beigās vai februāra sākumā mums tiek piešķirts pirmais 2013.gada IRC posms. Tās būs atklājošās sacensības, kurām tiks veltīta divkārša uzmanība, jo šis tad IRC vēsturē būtu pirmais ziemas posms,» uzsvēra Strokšs, atzīstot, ka atbalstu paudušas Liepājas un Ventspils pašvaldības, bet tagad jāsagaida atbilde no valdības. «Esam bijuši pie daudziem ministriem, kā arī esam piedalījušies daudzās sanāksmēs. Labā ziņa ir tā, ka visiem patīk.»

«RA Motosport» atbilde IRC seriāla organizatoriem jāsniedz jūnijā, kad tiks sastādīts 2013.gada kalendāra uzmetums.

Runājot par naudas lietām, Strokšs neatklāj precīzus ciparus, taču ieskicē atbildību, kas pienākas no katras puses.

«Puse no nepieciešamā finansējuma ir atrasta, bet vajag atrast otru pusi. No valdības ir nepieciešami 28% no kopējām projekta izmaksām. Summas nav mazas,» stāsta Strokšs. «Organizatoriskā puse, kas saistīta ar sacensību organizēšanu, atrisināsies no sponsoriem un dalības maksām. Maksājumus, kas jāmaksā par licences iegādāšanos un «Eurosport» raidījuma gatavošanu, mēs gribam savākt no pilsētām un valdības. Pilsētas zaļo gaismu ir devušas, tāpēc tagad atlicis pēdējais solītis - valdība.»

Tāpat Strokšs atklāj, ka risks ir arī laika apstākļos.

«Šobrīd mēs esam palūguši meteoroloģijas dienestam informāciju par pēdējo desmit gadu ziemām, lai varētu izanalizēt un atrast visstabilāko nedēļas nogali ziemā, kad ir vislielākie mīnusi,» izteicās organizators. «Vadoties pēc šiem datiem, mēģināsim arī atrast piemērotāko datumu. Teorētiski janvāra beigās un februāra sākumā vienmēr ir bijis auksts, bet, kā būs nākamgad, nav zināms. Visā, ko mēs darām, ir risks, arī laika apstākļos.»

IRC seriāls tika izveidots 2006.gadā, un kopš tā laika tas tiek uzskatīts par vienu no spēcīgākajiem rallija seriāliem pasaulē. Tajā piedalās arī vairākas rūpnīcu komandas. Dalībnieki sacensībās piedalās ar S2000 klases automašīnām un trīs dienu laikā katra posma ātrumposmos veic aptuveni 230 kilometrus. Ja Latvijā tiks rīkots IRC posms, tad tās būs vienīgās pilnvērtīgās ziemas rallija sacensības šajā seriālā, tādēļ sagaidāms gan iespaidīgs dalībnieku skaits, gan liels rallija fanu pieplūdums no kaimiņvalstīm.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu