Svarīgākais ir atalgojums, pēc tam — darba auto

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Latvijā 55% iedzīvotāju jaunas darbavietas izvēlē viens no svarīgākajiem kritērijiem tūlīt pēc algas apmēra ir iespēja izmantot darba auto privātām vajadzībām, liecina «GE Money Bank» pētījums.

Tikmēr Vācijā šis kritērijs svarīgs divreiz mazākam iedzīvotāju skaitam. Arī Čehijā šādi domā tikai 29%, Ungārijā — 37%, bet Polijā un Rumānijā nedaudz vairāk kā 40% respondentu.

Caurmērā Latvijā no darba devēja auto kā papildu bonusu vairāk sagaida vīrieši nekā sievietes, turklāt kopumā vērojama tendence — jo vecāks ir respondents, jo vairāk iespēja izmantot darba auto privātām vajadzībām tiek uzskatīta par priekšrocību.

«Jau labu laiku darbinieka atalgojumu veido ne tikai konkrēta naudas summa, bet arī citi materiālie un nemateriālie ieguldījumi lojalitātes un motivācijas, līdz ar to arī produktivitātes veicināšanā. Pašreiz Latvijas darba tirgus mainās — līdzsvarojas darba ņēmēja prasības un darba devēja iespējas tās nodrošināt. Dažiem auto, protams, ir svarīga ikdienas daļa, taču ne vienmēr katrs darba devējs varēs piedāvāt visu, tāpēc jāizsver, kas ir būtiskāks — veselīga un komfortabla darba vide, veselības apdrošināšana, atlaides sporta klubos, atbalsts, bērniem skolas gaitas sākot, u. tml.,» norāda «GE Money Bank» personāla pārvaldes direktore Katerina Leidemane.

Šie un citi dati, kuri raksturo ne tikai Latvijas, bet arī Čehijas, Polijas, Vācijas, Rumānijas un Ungārijas autovadītājus, noskaidroti «GE Money Bank» ekskluzīvajā pētījumā.

Puse iedzīvotāju Latvijā uzskata, ka mūsu valstī cilvēki apskauž tos, kam pieder labāka automašīna, turklāt vēl 57% pārliecināti, ka sievietēm pievilcīgāki šķiet vīrieši ar dārgu auto.

Rīgā šiem apgalvojumiem piekristu vismazāk — tikai 38% domā, ka mūsu tautieši ir skaudīgi, un tikai puse teiktu, ka sieviešu partnera izvēle ir atkarīga no tā īpašumā esošās automašīnas. Savukārt visvairāk iepriekš minētajiem apgalvojumiem piekrīt latgalieši — attiecīgi 62,5% un 62,1%.

No visām aptaujātajām valstīm visvairāk par šo apgalvojumu patiesumu nešaubās Čehijā — 76% domā, ka viņu tautieši mēdz būt skaudīgi, bet 63% šķiet, ka čehietes dod priekšroku tiem pretējā dzimuma pārstāvjiem, kas ir dārgu spēkratu īpašnieki.

Pētījumā arī noskaidrots, ka 63% Latvijas auto īpašnieku uzskata, ka auto tāpat kā apģērbs raksturo cilvēku, līdzīgi domā arī 53% rumāņu. Čehijā un Vācijā šim apgalvojumiem piekrīt vien 35% un 37% aptaujāto.

«Lietas, kuras cilvēkiem ir apkārt, jau sen nav vairs tikai instrumenti, kurus mēs lietojam. Ar tiem mēs gan organizējam pasauli ap sevi, gan veidojam savu identitāti. Savā ziņā lietas veido mūsdienu cilvēka «paplašināto Es». Daudziem cilvēkiem automašīna psiholoģiski simbolizē gan pārticību, gan brīvību un mobilitāti, gan statusu, gan pievilcību un intimitāti, gan varenību un spēku. Vīrieša vērtībās joprojām automašīnas ieņem vienu no augstākajām pozīcijām kā «vīriešu atribūts, lieta». Bet domāju, ka tas Latvijā sāk pamazām mainīties, jo automašīnas kļūst aizvien pieejamākas un aizvien vairāk tās lieto arī sievietes,» saka psiholoģe Ginta Ratniece.

«GE Money Bank» pētījums veikts sešās Eiropas valstīs: Vācijā, Čehijā, Polijā, Ungārijā, Rumānijā un Latvijā. Katrā valstī aptaujāti vairāk nekā 600 respondenti vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Iegūtie pētījuma dati ir reprezentatīvi attiecībā pret visiem attiecīgo valstu autovadītājiem. Latvijā pētījumu veica pētījumu centrs SKDS, bet pārējās valstīs — «TNS Asia».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu