Taizemes radari saņēmuši «nezināmus signālus»; izmeklētājiem jaunas versijas (56)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: rickihuang, CC BY-NC-SA 2.0

ASV un Taizemes izmeklētājiem izvirzījuši divas jaunas versijas saistībā ar Malaizijā pazudušo aviolaineri. Taizemes militārie aviācijas radari ir saņēmuši nezināmus signālus, bet ASV izmeklētāji norāda, ka svarīgi ir izmeklēt versiju, ka lidmašīnas borta dators ir pārprogrammēts. 

Telekanālam CNN aviācijas eksperti norādījuši, ka lidmašīnas borta dators ir pārprogrammēts aptuveni 12 minūtes pirms tam, kad lidmašīnas pilots pateica «Viss kārtībā, ar labu nakti». Tieši tāpēc lidmašīnai veiksmīgi izdevies strauji mainīt kursu. Tas, savukārt, izskaidro dažas dienas atpakaļ pausto versiju, ka lidmašīnas kursa maiņu varētu ietekmēt kāds datu nesējs, kā, piemēram, USB zibatmiņa.

ASV izmeklēšanas pārstāvji atzinuši, ka pārbaudot pilotu e-pastus, netika atrasts neviens aizdomīgs sūtījums, kurš varētu liecināt par lidmašīnas nolaupīšanas mēģināšanu. Rūpīgi analizējot pilotu sarunu lidojuma laikā, netika konstatēts nekas aizdomīgs, kas varētu paskaidrot, kāpēc lidmašīna pēkšņi mainījusi kursu.

Tāpat arī pieminēta abu pilotu mājās veiktās kratīšanas – tās neko nozīmīgu nav devušas, jo mājās netika atrasts nekas aizdomīgs.

«Esmu strādājusi ar daudzām lietām, kurās galvenie aizdomās turamie ir piloti. Ļoti bieži gan atklājies, ka pēkšņai kursa maiņai par iemelsu kalpojušas kādas tehniskās problēmas. Tieši tāpēc rīkošanās nestandarta situācijās šajā gadījumā ir uzskatāmas par varonību, nevis terorismu. Taču tas ir tikai mans viedoklis, jo reāli vēl ir ļoti grūti ko secināt,» kanālam CNN pauda ASV aviācijas analītiķe Mērija Šaivo.

Iepriekš jau minēts, ka lidmašīna no radariem pazuda plkst. 1.22 naktī pēc vietējā laika. Taizemē esošie militārie radari sešas minūtes vēlāk uztvēruši nezināmu signālu, kas, ļoti iespējams, ir pazudušās lidmašīnas nosūtīts. Šī informācija liecina, ka lidmašīna devusies pretējā virzienā.

Malaizijas izmeklētāji, izpētot iegūtos datus, norādījuši, ka Taizemes radaru dati ir ļoti būtiski. Pēc pazušanas no radariem, lidmašīna varētu būt apgriezusies lidošanai atpakaļ uz Malaiziju, taču vēlāk aizlidojusi Indijas okeāna virzienā.

«Ņemot vērā visas iepriekš izskanējušās versijas, atliek secināt, ka lidmašīnas meklēšanas apgabals ir aptuveni 7,6 miljoni kvadrātkilometru – gandrīz ASV kontinentālās daļas lielumā. Tas ir prātam neaptverams apgabals,» izteicies Malaizijas transporta un aizsardzības ministrs.

Aviācijas eksperti norāda, ka pagaidām galveno uzmanību jāpievērš lidmašīnas borta datoram, jo pastāv ļoti liela iespējamība, ka lidojuma laikā lidmašīnas maršruts ir pārprogrammēts. Sākotnēji tās galamērķis norādīts kā Pekina, taču, ļoti iespējams, ka lidojuma laikā Pekinas vietā ierakstīts kāds cits mērķis, tādējādi mainot lidmašīnas kursu.

Komentāri (56)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu