Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» pirmdien paziņoja, ka plāno radīt privātu sociālā tīkla pakalpojumu, kas ļaus automašīnām «tvītot» to īpašniekiem par nepieciešamību veikt automašīnu apkopi.
«Toyota» automašīnas spēs «tvītot» saviem īpašniekiem
Autoražotājs norādīja, ka sadarbosies ar ASV mākoņdatošanas kompāniju «Salesforce.com», lai radītu «Toyota Friend» pakalpojumu elektrisko un hibrīdautomašīnu īpašniekiem, kas tiks ieviests nākamgad.
«Toyota» investēs 442 miljonus jenu (2,6 miljonus latu) un «Salesforce.com» tērēs 223 miljonus jenu (1,3 miljonus latu) «Toyota» struktūrvienības «Toyota Media Service Co.» izveidei, kas nodrošinās datu pakalpojumus autovadītājiem.
Tikmēr ASV informācijas tehnoloģiju kompānija «Microsoft Corp.», kas aprīlī paziņoja par stratēģisku partnerību ar «Toyota», lai izveidotu globālu platformu nākamās paaudzes komunikāciju pakalpojumiem, investēs 335 miljonus jenu (2,01 miljonu latu).
«Toyota» plānoto pakalpojumu raksturoja kā «privātu sociālo tīklu, kas «Toyota» klientus saista ar to automašīnām, tirgotājiem un «Toyota».»
Šim pakalpojumam varēs piekļūt ar viedtelefoniem, planšetdatoriem un citām attīstītām mobilajām ierīcēm.
Automašīnas būs spējīgas nosūtīt tvītiem līdzīgus brīdinājumus, atgādinot autovadītājiem, ka nepieciešams uzlādēt to akumulatorus.
«Sociālo tīklu pakalpojumi pārveido cilvēku mijiedarbību un komunikāciju veidus,» norādīja «Toyota» prezidents Akio Tojoda. «Automašīnai nepieciešams attīstīties vienā solī ar šīm pārmaiņām.»