Ušakovs par trolejbusu iepirkumu: Viss ir absolūti sterili un saprotami (143)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Rīgas dome piektdien, 5.jūlijā, plāno rīkot prezentācijas sanāksmi, kurā žurnālistiem un citiem interesentiem būs iespēja aplūkot līdzīgu trolejbusu modeli tiem, kādus par 131,9 miljoniem eiro plāno iegādāties pašvaldības SIA «Rīgas satiksme».

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) šodien žurnālistiem norādīja, ka katrai pilsētai trolejbusi tiek ražoti pēc konkrēta pasūtījuma, tāpēc piektdien apskatāmais modelis tikai pēc izmēra un atsevišķām specifikācijām būs līdzīgs «Rīgas satiksmes» pasūtītajiem trolejbusiem, taču tas ļaus cilvēkiem gūt priekšstatu par to, kāda ir starpība starp 12 un 18 metrus gariem trolejbusiem, kā arī par citiem parametriem.

«Būs arī cilvēki no Čehijas [uzņēmuma «Škoda Electric«], kuri varēs ļoti detalizēti, «uz pirkstiem», paskaidrot, cik maksā trolejbuss Rīgā, Slovākijā, Zalcburgā un citās pilsētās, lai nebūtu nevienam jautājumu. Būs trolejbusi un čehi uz vietas, varēs visu pataustīt un uzdot jautājumus,» piebilda Ušakovs.

Rīgas mērs norādīja, ka viņam neesot nekādu bažu par to, ka trolejbusu iepirkums varētu būt saistīts ar kādām aizdomīgām darbībām. «Tur viss ir absolūti sterili un saprotami. Ir skaidrs, ka pilsētai ir nepieciešami lielie trolejbusi, jo ir skaidrs, ka no ekspluatācijas viedokļa viens garš trolejbuss ir labāks nekā divi īsi. Protams, ir ļoti jauki klausīties, kā cilvēki dažkārt ar izbrīnu uzdod jautājumus, kam ir vajadzīgi dīzeļģeneratori, bet tas ir skaidrs, ka mēs varam uzreiz pagarināt kādu maršrutu par divām trim pieturām. Tas ir ārkārtīgi svarīgi,» skaidroja Ušakovs.

Jautāts par to, vai tikpat pārliecināts ir arī par trolejbusu iepirkumam izstrādāto tehnisko specifikāciju, Ušakovs uzsvēra: «Ja kādam ir aizdomas, ka kaut kas ir pretlikumīgi, var vērsties Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) vai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB), vai jebkurā citā institūcijā. Man pašreiz nav nekāda pamata uzskatīt, ka piedāvātās specifikācijas ir neatbilstošas Rīgas pasažieru prasībām.»

Visas prasības, kas iekļautas tehniskajā specifikācijā, piemēram, video kameras, GPS iekārtas, kondicionēšanas sistēmas, dīzeļdzinēji, ir vitāli nepieciešamas, ņemot vērā Rīgas pasažieru prasības, uzskata Ušakovs.

Jau ziņots, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas koalīcijas deputātu vairākums šodien noraidīja opozīcijas domnieku aicinājumu komitejā skatīt jautājumu par pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» jauno trolejbusu iepirkumu 131,9 miljonu eiro vērtībā.

Ņemot vērā publiskajā telpā izskanējušo informāciju par RP SIA «Rīgas satiksme» (RS) iepirkumu procedūras neskaidrībām, slēdzot līgumu par 125 jaunu trolejbusu iegādi, nacionālās apvienības «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK deputāts Andris Pārups nacionālās apvienības deputātu frakcijas vārdā šodien lūdza Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē skaidrot situāciju par iepirkuma procesa gaitu.

Septiņi «Saskaņas centra» un «Gods kalpot Rīgai» deputāti balsoja pret jautājuma iekļaušanu komitejas sēdes darba kārtībā, divi atturējās, tādējādi pārbalsojot piecus opozīcijas deputātus.

Satiksmes un transporta lietu komitejas sastāvā ir arī «Rīgas satiksmes» valdes locekļi Andris Bērziņš (GKR), Irina Vinnika (GKR) un Nikolajs Zaharovs (SC), kuri arī šodien piedalījās komitejas sēdē.

NA frakcijas deputāti aicināja klātienē sniegt atbildes uz jautājumiem par to, vai iepirkuma komisijas locekļi ir guvuši patiesu pārliecību, ka «Rīgas satiksme» šajā darījumā nepārmaksā un tehniskajā specifikācijā norādītās prasības ir kritiskas kvalitatīva sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai pilsētā.

Tāpat domnieki vēlas zināt, vai pretendentu atlases kritēriji ir bijuši samērīgi un veicinājuši konkurenci un vai konkursa nolikums atbilst citiem līdzvērtīgiem šāda līmeņa iepirkumiem attiecīgā nozarē, tostarp - vai ir analizēta citu ES dalībvalstu, kuros kursē trolejbusi, pieredze.

Nacionālās apvienības domnieki vēlējās noskaidrot, vai iepirkuma komisija ir bijusi kompetenta spriest par šo iepirkumu un vai ir iespējams iepazīties ar iepirkuma rezultātu protokolu. Domniekus arī interesē, vai iepirkuma komisijā ir pieaicināti neatkarīgi eksperti.

Opozīcijas deputātiem arī šķiet svarīgi tas, kādi ir darījuma finanšu nosacījumi un kā «Rīgas satiksme» plāno finansēt darījumu un kādu ietekmi tas atstās uz pilsētas budžetu.

Tomēr atbildes uz šiem jautājumiem neizdevās gūt ne no «Rīgas satiksmes» valdes locekļiem Bērziņa un Zaharova, ne no kāda cita uzņēmuma speciālista.

Kā ziņots, pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» tuvāko divu nedēļu laikā plāno sagatavot un noslēgt līgumu ar Čehijas firmu «Škoda Electric» par vismaz 125 jaunu trolejbusu iegādi 131,2 miljonu eiro (92,6 miljonu latu) vērtībā, taču arī pašam uzņēmumam vēl nav skaidrs, cik izmaksās finansējuma piesaiste šim darījumam.

Komentāri (143)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu