Uzsāk Mārupes projekta tehnisko projektēšanu

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: R.Oliņš/Apollo

Līdz ar 2010. gadu ir noslēgta Mārupes projekta sagatavošanas darbu fāze, attīstītāji uzsāk tehnisko projektēšanu. Mārupes projekts paredz biroju un dzīvojamo ēku rajona izbūvi 14 hektāru platībā Ulmaņa gatvē, Mārupes novada teritorijā. SIA «Larix Property» darbu pie Mārupes projekta attīstīšanas uzsāka 2007. gadā; pirmā posma būvniecību paredzēts uzsākt 2012. gadā.

Mārupes projekta ilgtermiņa attīstība paredzēta līdz 2027. gadam. «Pēc detalplānojuma apstiprināšanas 2009. gada jūnijā veicām ilgstošu komercplatību tirgus izpēti, tikām skaidrībā – kādas konfigurācijas ēkas ir atbilstošāk būvēt, kādas celtniecības tehnoloģijas izmantot, kādi būtu optimālie inženiertehniskie risinājumi. 2010. gada gaitā pilnībā nodefinējām Mārupes projekta kopējo koncepciju, īpaši pievēršot uzmanību projekta fāžu noteikšanai, kas zināmā mērā ir atkarīgas no ārējiem apstākļiem,» Mārupes projekta izstrādes stadiju izklāsta tā attīstītāju – SIA «Larix Property» valdes loceklis Romāns Astahovs. 

Ulmaņa gatves un Lielirbes ielas krustojuma apvidus Mārupes novadā vērienīgā projekta īstenošanai izvēlēts šī novada «īpašību» dēļ. «Mārupes novads ir viens no visstraujāk augošajiem pēdējo gadu laikā; turklāt arī «lauku ainava» Mārupes novadā tiek veiksmīgi saglabāta. Pašvaldība rūpējas par sociālo infrastruktūru – Mārupē ir 7 pašvaldības izglītības iestādes! Ieguvums ir sasniedzamība no visām pusēm – no Vanšu tilta (Rīgas centra), no Salu tilta, no jebkuras vietas Pārdaugavā, no lidostas un Jūrmalas, līdzās ir t/c Spice ar veikaliem un restorāniem. Būsim vieni no pirmajiem, kurus redz pilsētā ielidojušie tūristi un viesi,» skaidro Astahovs. 

Līdz šim Mārupes projekta attīstību bija kavējusi ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas sistēmu attīstība, kam tagad ir panākts Eiropas Savienības līdzfinansējums un pašvaldība šo jautājumu kārto. «Pozitīvās ziņas ir apstiprinātais Rīgas mobilitātes plāns. Tālākā nākotnē līdzās Mārupes projektam ir paredzēta tramvaja līnija, bet tuvākā – netālu tiks ierīkots trolejbusa galapunkts; līdz ar to uzlabosies sasniedzamība ar sabiedrisko transportu,» tā SIA «Larix Property» valdes loceklis. 

«Šis ir piemērotākais laiks tehniskās projektēšanas uzsākšanai un 1. posma būvdarbiem. Ne tikai tāpēc, ka būvniecības izmaksas ir zemākas, bet arī tāpēc, ka ne būvvaldēs, ne pie arhitektiem vairs nav jāstāv tik garas rindas, kādas bija pirms trīs gadiem. Tas palīdz efektīvāk, kvalitatīvāk un ātrāk projektēt, nedaudz atvieglo saskaņošanas procedūras, jo instances vismaz teorētiski spēj izskatīt lietas nedaudz ātrāk,» turpina Astahovs. Mārupes projekts Ulmaņa gatvē (Mārupes novads) aptver 14 ha teritoriju, kurā paredzēta biroju un dzīvojamo ēku rajona izveide. Projekts paredz īpašu plānojumu attiecībā uz vidi, zaļām zonām, ēku funkcionalitāti un energoefektivitāti, kā arī automašīnu un kājāmgājēju plūsmu atdalīšanu vienu no otras. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu