Valsts prezidents tiekas ar «Iespējamo misiju» (3)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Vakar, 2013. gada 9.septembrī, Valsts prezidents Andris Bērziņš uz tikšanos bija aicinājis izglītības programmas «Iespējamā misija» jaunos skolotājus, skolu pārstāvjus un programmas atbalstītājus, informēja  Egija Saļņikova, «Iespējamās misijas» partnerības un komunikācijas vadītāja. Prezidents savā runā uzsvēra programmas lielo ieguldījumu izglītības kvalitātes veicināšanā un īpašu pateicību izteica klātesošajiem uzņēmējiem - Iespējamās misijas dibinātājiem un atbalstītājiem.

Izvirzot mērķi, dot iespēju katram bērnam Latvijā saņemt kvalitatīvu izglītību, kas attīsta viņa spējas, kā arī motivāciju un prasmes mācīties mūža garumā, Iespējamā misija ar uzņēmēju atbalstu uzrunā, rūpīgi atlasa un atbalsta vismaz divu gadu darbam Latvijas skolās labākos augstskolu absolventus un jaunos profesionāļus. Īpaši aktuāls jautājums par zinošu un mērķtiecīgu jauniešu piesaisti darbam skolās ir laikā, kad 40% skolotāju sasnieguši 50 gadu vecumu un kopīgi jādomā par jaunas pedagogu paaudzes ienākšanu sistēmā.

Katru gadu vairāk nekā 200 jauniešu ar labu akadēmisko izglītību un līdera potenciālu izrāda interesi par dalību «Iespējamā misijā» un vēlas savu karjeru saistīt tieši ar skolu. Skolotāja profesijā viņi saskata iespējas ietekmēt mūsu valsts nākotni ne tikai sniedzot bērniem zināšanas, bet arī attīstot mūsdienu mainīgajā pasaulē nepieciešamās prasmes, kā arī mērķtiecību un atbildību par savām izvēlēm. Iespējamās misijas atlasi iztur vidēji 1 no 10 pretendentiem. Katru gadu pieaug to programmas dalībnieku skaits, kas studējuši vai savu karjeru jau uzsākuši ārvalstīs, bet caur dalību «Iespējamā misijā» un darbu skolā, saskata iespēju atgriezties dzimtenē. Sestajā iesaukumā ir 3 jaunie skolotāji ar šādu pieredzi.

Piecos «Iespējamās misijas» pastāvēšanas gados 68 Latvijas skolās strādājuši vai joprojām strādā 91 iedvesmojošs skolotājs. Šoruden 22 jaunie dalībnieki sāk pirmo mācību gadu gan skolās, kuras jau atkārtoti izvēlas tieši «Iespējamās misijas» skolotājus, gan skolās, kurām šī būs pirmā pieredze.

«Ir izveidojies spēks, kuru vairs nav iespējams apturēt. Jūs - jaunie skolotāji, dalībskolas un programmas atbalstītāji - esat sasnieguši tādu kritisko masu, ka ar Jums nevar vairs nerēķināties. Programmas dibinātājiem jābūt lepniem par to, ko paveikuši. Šobrīd Latvijas skolas meklē katra savu ceļu un paldies tām skolām, kuras uzņem jaunos Iespējamās misijas skolotājus, jo ik gadu tas ir jauns un spēcīgs papildinājums izglītības sistēmai. Novēlu jums veiksmi un uzdrīkstēšanos, droši rīkojieties un es jūs aizstāvēšu», šādi savu atbalstu Iespējamai misijai pauda Valsts prezidents.

Programmas dibinātāju pārstāvji pauda gandarījumu par valstisko atzinību viņu iniciatīvai un ieguldījumam Latvijas izglītības kvalitātes veicināšanā.

«Mums joprojām trūkst labu inženieru un eksakto jomu speciālistu, tādēļ īpašs prieks, ka puse jauno skolotāju mācīs tieši dabaszinātnes vai matemātiku – jaunās paaudzes intereses veicināšana par šīm jomām ir reāls ieguldījums valsts ekonomiskā izrāviena nodrošināšanā. Novēlu Iespējami misijai turpināt strādāt un attīstīties, un ticu, ka drīz mēs visi redzēsim Latviju kā plaukstošu valsti,» Juris Gulbis, Lattelecom valdes priekšsēdētājs.

««Iespējamās misijas» vīzija par to, kādai jābūt izglītības sistēmai pēc 15 gadiem ir ambicioza, bet īstenojama. Esmu pārliecināts, ka mans bērns, uzsākot skolas gaitas, mācīsies jau citādā skolā. Skolā, kurā viņš ne tikai gūs lieliskas zināšanas un prasmes, bet arī veidosies par spēcīgu personību. Lai mērķus sasniegtu, nepieciešams gan mūsu, uzņēmēju, gan valsts atbalsts. Novēlu «Iespējamai misijai» enerģiju, iedvesmu un pārliecību par to, ko darāt,» Māris Mančinskis, Swedbank valdes priekšsēdētājs.

Komentāri (3)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu