Vanšu tilta vantis varētu krāsot aprīļa otrajā pusē

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Vanšu tilta vanšu nokrāsošana ar speciālu lipīgu krāsu, kas paredzēta kāpelētāju atbaidīšanai, varētu notikt aprīļa otrajā pusē, aģentūrai LETA pieļāva SIA «Rīgas tilti» valdes priekšsēdētājs Albīns Jasaitis.

Jasaitis norādīja, ka krāsošana ir atkarīga no laika apstākļiem. Aizsargkrāsas uzklāšanai ir nepieciešama stabila vidējā gaisa temperatūra plus pieci grādi pēc Celsija, tādēļ darbus būs iespējams veikt, kad tiem būs labvēlīgi laika apstākļi.

«Virsma ir jānožāvē, lai krāsa turētos nevis pāris dienas, bet daudzus gadus,» sacīja Jasaitis, piebilstot, ka krāsošanas darbus, visticamāk, varēs veikt aprīļa otrajā pusē.

Kā ziņots, pēc tam, kad kāds vantīs kāpējs oktobra beigās radīja pamatīgas satiksmes problēmas visā pilsētā, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) uzdeva Satiksmes departamenta direktoram Edgaram Strodam izstrādāt un iesniegt priekšlikumus, lai novērstu kāpšanu vantīs.

Satiksmes departaments analizēja dažādus risinājumus - žogu vai režģu izvietošanu, vanšu aptīšanu ar dzeloņstieplēm, dzeloņslokšņu vai aizsargsietu izmantošanu, dažāda veida barjeras uz vantīm, un galu galā ieteica vantis noklāt ar speciālu krāsu.

Pēc speciālistu domām, piemērotākais variants Vanšu tilta aizsardzībai būtu vanšu kūļu pārklāšana ar speciālu aizsargkrāsu. Šī krāsa veido biezu, slidenu, lipīgu un nežūstošu pārklājumu un saglabā savas īpašības arī augstā un zemā temperatūrā.

Šāds risinājums nebojātu tilta izskatu, turklāt, kā uzsver Satiksmes departaments, tam ir salīdzinoši zemas izmaksas - ap 1500 latu.

Vanšu tilta vantis tiks noklātas ar speciālu slidenu aizsargkrāsu, kas tiek ražota tieši tādam mērķim, lai apgrūtinātu nepiederošu personu uzrāpšanos uz vertikālām konstrukcijām. Rīgā paredzēts izmantot angļu firmas «COO-VAR» speciālo pārklājumu «Vandalene Anti-Climb». Pagaidām vēl nav noteikts, cik augstu vantis tiks krāsotas.

Aizsargkrāsa veido biezu, slidenu, lipīgu un nežūstošu pārklājumu, kas palīdzētu nodrošināt Vanšu tilta vertikālās infrastruktūras nepieejamību nepiederošām personām. Krāsa saglabā savas īpašības arī pie augstām - līdz plus 400 grādu un zemām - līdz mīnus 250 grādu gaisa temperatūrām.

Krāsai ir pieejami dažādi toņi. Tas sniedz iespēju aizsargkrāsas toni pielāgot vanšu tonim. Kā informē aizsargkrāsas «Vandelene Anti-Climb» izplatīšanas uzņēmuma SIA «Specials» pārstāvis Jānis Zalāns, aizsargkrāsai praktiski nav nekāda aromāta. Arī uzklājot uz virsmas, tā neizdalīs nekādu aromātu.

«Šī krāsa ir unikāls, inovatīvs produkts, kas kļuvis par spēcīgu nišas produktu tieši praktisko un videi draudzīgo īpašību dēļ - šī krāsa ir izstrādāta tā, lai ietekme uz vidi tiktu samazināta līdz minimumam. Turklāt tās ietekme pat nav salīdzināma ar to ietekmi, ko rada automašīnas, kas ik dienas šķērso tiltu,» skaidro Zalāns.

Zalāns norāda, ka krāsas konsistence ir želejveida, līdz ar to ir novērsti praktiski jebkādi huligānisma draudi. Tā nav viegli uzliesmojoša vai kā citādi viegli sabojājama.

Pēc viņa teiktā, pamatā noturīgums ir atkarīgs no krāsas pareizas uzklāšanas, bet līdzšinējā pieredze liecina, ka tā ir ļoti noturīga - bez atjaunošanas tā var noturēties vairākus gadus. Saskaņā ar citu valstu pieredzi, krāsojums visbiežāk jāatjauno tikai daļēji - piemēram, pēc tam, kad kāds pa to ir mēģinājis rāpies. Šādos gadījumos jāatjauno ir tikai tās vietas, kur ir bojājumi.

SIA «Specials» informē, ka šī aizsargkrāsa līdzīgiem mērķiem ir izmantota arī citās valstīs. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir visā pasaulē labi zināmais Sanfrancisko tilts, ASV. Tas ir arī viens no pašnāvnieku iecienītiem objektiem. Aizsargkrāsa šim tiltam lielā mērā ir izmantota arī šī iemesla dēļ - lai novērstu iespējas tajā uzrāpties.

Tāpat šī aizsargkrāsa ir izmantota, piemēram, viesnīcu kompleksā Dubaijā, kur raksturīga augsta temperatūra. Šī aizsargkrāsa ir izmantota arī dažādos elektroapgādes objektos Francijā un Lielbritānijā. Pirmkārt, krāsa izmantota drošības nolūkos, lai nevienam nebūtu iespējams pie šī objekta piekļūt. Otrkārt, minētajos objektos krāsa tika izmantota arī, lai novērsu krāsainā metāla zādzības un žogu bojāšanu, demolēšanu ap objektiem, skaidro Zalāns.

Kā informē SIA «Specials», šī aizsargkrāsa ir sertificēta atbilstoši Lielbritānijas un ES normām. Turklāt Lielbritānijā EKO normu prasības ir augstākas nekā citur. Aizsargkrāsa neradot apdraudējumu putniem.

Iepriekšējos domes sasaukumos jau notika mēģinājumi ierobežot rāpšanos vantīs, bet tā arī līdz galam nekas netika realizēts.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu