«Volkswagen» budžeta auto - up!

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: auto24.lv

Uz doto brīdi no plašā automobiļu klāsta «Volkswagen up!» ir kompānijas mazākais spēkrats un ilgo ceļu no skices līdz ražošanas līnijai ir veicis piecu gadu laikā.

Pirmo taustāmo konceptu varēja redzēt 2007. gada Frankfurtes Auto šovā, kad tolaik tam bija paredzēts novietot dzinēju automašīnas aizmugurē un piešķirt «Volkswagen» modeļiem netipisko aizmugures piedziņu. Laikam ritot, up! ir nonācis dīleru salonos ar tradicionālo «Volkswagen» priekšpiedziņu, kā arī dzinēju tam atbilstošajā vietā.

Jauno pilsētas auto ir iespējams iegādāties vienīgi ar 1,0l dzinēju un piecpakāpju manuālo ātrumkārbu, kurš standartā attīsta 60zs un «jaudīgajā» versijā 75zs. Spiežot uz ekonomiju, dzinēji ir aprīkoti ar «Blue Motion» tehnoloģisko risinājumu paku, kas vēl vairāk samazinās patērētās degvielas un CO2 izmešu daudzumu. Šis patiesi ir īsts pilsētas auto, jo pārvietojoties virs 90km/h degvielas patēriņš pieaug ļoti strauji. Tāliem izbraucieniem traucēs arī nelielā izmēra degvielas tvertne, kuru regulāri nāksies uzpildīt. Bet no pozitīvās puses skatoties, ielejot degvielu par pieciem latiem, rādītāja līmeņrādis būs strauji pakāpies uz augšu.

Auto ar stilīgo nosaukumu ir ieguvis tikpat stilīgus aprīkojuma līmeņus – take up! move up! un high up! Standarta aprīkojumā tiek iegūts ne tikai švakais 60zs dzinējs, bet arī gaužām pliks aprīkojuma klāsts, kurā nav radio, elektriski vadāmi logu pacēlāji vai pat centrālās atslēgas ar tālvadību. No otras puses cena par šādu standarta modeli ir tikai 8 711 eiro, taču diez vai kāds gūs baudu ikdienā pārvietojoties ar to. Principā šis auto ir jāņem ar high up! komplektāciju, kas izmaksās 11 147 eiro un pārvērtīs to par vareni jautru transporta līdzekli.

Lai arī jaunais up! netiek minēts, kā tiešais Volkwagen Lupo pēctecis, tas ir skaidri saskatāms automašīnas dizainā un arī kā iztrūkstošais modelis super mini pilsētas auto segmentā. Mazais pilsētas auto ir pieejams gan 3-durvju versijā, gan arī praktiskajā 5-durvju versijā, taču iesēžoties aizmugurē un konstatējot stipri ierobežotās vietas daudzumu jādomā, ka papildus durvis 5-durvju modelim ir ieliktas vienīgi tāpēc, lai ērtāk varētu novietot sporta somu, kurai vieta 250l bagāžniekā nebūs.

Automašīnas dizains ir veidots pēc «Volkswagen» labākajām tradīcijām bez kliedzošiem dizaina elementiem. Līdzīgi kā jaunajā «Beetle» interjerā arī šim modelim priekšējais panelis ir no spīdīgās plastmasas sarkanā virsbūves krāsā. Ja auto būtu melns, tad radīto efektu nemaz nevarētu pamanīt. Interjerā ir arī pāris nepilnības, kuras ir paslīdējušas garām pedantiskajiem vāciešiem vai arī gluži vienkārši tur atrodas, jo «tā bija lētāk». Viens no trūkumiem ir grūti aizsniedzamā drošības josta, pie tam - jo augumā mazāks vadītājs, jo tuvāk jāsēž pie stūres, jo grūtāk aizsniegt jostu. Ja gribēsies atvērt blakussēdētāja logu nāksies vien liekties pāri visam salonam, jo uz vadītāja durvīm ir tikai viņa logam paredzētais slēdzis.

Par spīti cenu kategorijai, kurā atrodas up!, audio sistēma ar sešiem skaļruņiem ir pārsteidzoši laba. To pašu var teikt arī par ērtajiem beņķiem ar integrētajiem galvas balstiem un salīdzinoši labo skaņas izolāciju no liekajiem trokšņiem.

Uz ceļa auto uzvedas atbilstoši tā būtībai un neko vairāk no tā nevar gribēt. Izbraucot nelielu līkumu pa zemes ceļu, uzreiz top skaidrs, ka šis nav īstais segums, pa kuru pārvietoties ar up! un dīvainā kārtā pirmais, kas nāk prātā ir nevis raizes par ritošo daļu, bet gan dubļu kārta uz spilgti sarkanās virsbūves. 

Rezumējumā var teikt, ka šis ir labs pilsētas transporta līdzeklis, kurš nogādās jūs no punkta A uz punktu B, bez liekas steigas un būs pateicīgs, ja ģimenes izbraucieniem izmantosiet ietilpīgāku auto. Bet, ja ir vēlēšanās iekāpt jaunā auto, kuram vēl ir rūpnīcas smarža un trīs gadu garantija, tad 11 147 eiro ir labs risinājums, kā to īstenot.

Dizains: 7
Komforts: 5
Patēriņš: 6
Vadāmība: 6
Cena: 7

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu