«Volvo» iepazīstina ar stūrēšanas sistēmu, kas mazinās muguras sāpes (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

«Volvo Trucks» veiktajā pētījumā atklājies, ka vairāk nekā puse no kravas automašīnu vadītājiem Eiropā cieš no muguras, kakla un plecu sāpēm. «Volvo» tāpēc izstrādājis dinamiskās stūrēšanas sistēmu, kas, kā apgalvo autoražotājs, ievērojami atvieglos kravas automašīnas vadīšanu, kā arī mazinās risku vadītājam gūt traumas.

«Volvo Trucks» veica pētījumu, kurā piedalījās 160 kravas automašīnu vadītāji visā Eiropā, un pētījumā atklājās, ka vairāk nekā puse cieš no muguras, kakla un plecu sāpēm. Vairums dalībnieku bija vīrieši, kas veic tālos pārvadājumus.

Citā pētījumā, kuru 2011.gadā veica Eiropas Darba drošības un veselības aizsardzības aģentūra, noskaidrots, ka 54% sieviešu un 37% vīriešu, kas Eiropā nodarbināti transporta sektorā, ir muskuļu un skeleta sistēmas problēmas. Visbiežāk šīs problēmas skar autovadītāja muguru, plecus un kaklu.

«Muskuļu sasprindzinājums rokās un kaklā apvienojumā ar vienveidīgām kustībām ievērojami noslogo noteiktas muskuļu grupas. Un cieša stūres satveršana šo sasprindzinājumu tikai palielina. Lielākos muskuļus, piemēram, bicepsu, tas tik ļoti neietekmē, taču, ilgstoši sasprindzinot apakšdelmu un noteiktus muskuļus, kas savieno pirkstus ar roku, var rasties noguruma sajūta. Plecu sasprindzināšana arī rada nogurumu, kas var tālāk ietekmēt arī muguru un kaklu,» skaidro Transporta izpētes institūta pārstāvis Peters Barks.

«Volvo» dinamiskā stūrēšanas sistēma ievērojami mazina nelīdzeno ceļu izraisīto stūres rata kustību, sola autoražotājs. Braucot nelielā ātrumā pa labas kvalitātes ceļiem, «Volvo» dinamiskā stūrēšanas sistēma samazina piepūli, kas vajadzīga stūres rata pagriešanai, par aptuveni 75%. Uz nelīdzeniem ceļiem sistēma gandrīz pilnībā neitralizē (95–100%) vibrācijas. Apvienojumā ar «I-Shift» automatizēto pārnesumkārbu autovadītāja slodze ievērojami mazinās.

«Ja mēs neņemam vērā visu to, kas ar autovadītāju var notikt ārpus kravas automašīnas, vienveidīgās kustības, ko izraisa nelīdzeni ceļi un stūrēšana un pārnesumu pārslēgšana (t. s. visa ķermeņa vibrācijas), ir galvenais arodtraumu iemesls. Neviens ceļš nav pilnībā līdzens, un vienmēr būs novērojamas ķermeņa vibrācijas. Tas izraisa RSI (Repetitive Strain Injury) jeb atkārtota sasprindzinājuma traumas. Tā ir muskuļa nolietošanās. Līdzīga kā tenisistiem ar elkoni,» skaidro «Volvo Trucks» produkta funkciju un rentabilitātes nodaļas vadītājs Jonass Nordkvists.

Tieši tas pats notiek, kad kravas automašīnu vadītāji sāk izjust muguras un kakla sāpes, – viņi sēž nekustīgi, bet viņu ķermenis kustas uz augšu un uz leju. Lai pagrieztu stūres ratu, ir vajadzīga piepūle, un jo lielāka piepūle, jo lielāks ir traumas risks.

«Volvo» dinamiskās stūrēšanas sistēmas pamatā ir klasiska stūres sistēma, kurā stūres vārpsta ir savienota ar stūrēšanas mehānismu. Hidrauliskais servomotors rada griezes momentu, kas palīdz autovadītājam griezt kravas automašīnas riteņus, informē autoražotājs.

«Volvo» sistēmā ir arī elektroniski vadāms elektromotors, kas piestiprināts stūres vārpstai. Tas darbojas kopā ar kravas automašīnas hidraulisko stūres pastiprinātāju, un tā darbību elektroniskā vadības ierīce regulē tūkstošiem reižu sekundē. Braucot lēni, elektromotors rada papildu jaudu, bet, braucot ātrāk, tas automātiski regulē stūrēšanu un izlīdzina traucējumus, kas ceļa nelīdzenumu un sānvēja dēļ parasti tiek novadīti uz stūres ratu.

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu