Zelta lapu laiks Siguldā

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Foto:Evija Trifanova/LETA

Koki kļūst sārti un zeltaini. Laiks doties uz Siguldu. Šogad iesakām uzvilkt ērtākus apavus, atbraukt līdz Siguldai, nolikt automašīnu stāvlaukumā un visu izstaigāt kājām. Protams, ir īstais laiks izbaudīt arī visas unikālās aktivitātes, kas atrodamas tikai šajā pilsētā. Tiekamies Siguldas takās!

• Siguldas pastaigu maršruti:

Maršruts: Mazā Šveice. I
Automašīnu ieteicams novietot J. Poruka ielā 14, līdzās gaisa trošu ceļam.
• Ar vagoniņu pārbraukt pāri Gaujas ielejai uz Krimuldas pusi, apmeklēt Krimuldas pili un pilsdrupas, noiet gabaliņu pa Serpentīna ceļu, tālāk turpināt ceļu pa koka kāpnēm lejā līdz Vikmestes upītei un pa kāpnītēm uzkāpt līdz Vikmestes kalnam. Pa taku aiziet līdz Rata kalnam un pa kāpnēm nokāpt lejā līdz Gūtmaņa alai. Pēc Gūtmaņa alas apskates pa taku gar Mazo alu dodieties tālāk līdz Gaujas tiltam. Pārejot pāri tiltam, nogriezieties pa labi un dodieties līdz rodeļu trasei. Ar krēsla pacēlāju uzbrauciet kalnā, šķērsojiet Svētku laukumu, interesenti var izbraukt ar panorāmas ratu, un turpat, 100 metru attālumā, ir stāvlaukums J. Poruka ielā, kur novietota automašīna.
Tie, kuri nevēlas braukt ar krēslu pacēlāju, uzreiz pārejot pāri Gaujas tiltam, var pa koka kāpnēm uzkāpt kalnā un nonāk pie stāvlaukuma blakus gaisa trošu ceļam.

Maršruts: Kur Gauja lokus met. II
Ieteikums automašīnu novietot stāvlaukumā Peldu ielā 1, līdzās rodeļu trasei.
• Pa taku, kas ved gar Gauju, varat iet līdz Velnalai, pa kājnieku tiltu šķērsot upi un nogriezties pa labi. Zīmes rādīs virzienu uz Piķenes krauju un Mazo Velna alu. Tad pa šo pašu taku dodaties atpakaļ un pa kāpnēm augšā uz Krimuldu. Mednieku namiņš–Krimuldas pils un Krimuldas pilsdrupas, pa Serpentīna ceļu lejā un pa taku līdz Gūtmaņa alai. Gūtmaņa alas stāvlaukums–Gaujmalas taka–zem Gaujas tilta–pāri Gaujai pa tilta labās malas puses trotuāru–pa labi uz Peldu ielu līdz rodeļu trasei.

Maršruts: Sigulda teikās un nostāstos. III
Ieteikums automašīnu novietot stāvlaukumā Pils un K. Barona ielas krustojumā (iepretim K. Barona piemineklim) vai stāvlaukumā Pils ielā (iepretim Siguldas Jaunās pils vārtiem).
• Siguldas Jaunā pils un pilsdrupas, pa taku lejā līdz Gaujai, pa taku līdz milzīgai kraujai un pa kāpnēm augšā līdz Kropotkinu dzimtas kapiem. Tālāk pa taku līdz Gleznotājkalnam–Kraukļu aiza–Pēterala–Sateseles pilskalns. Pa Pēteralas ielu līdz K. Barona piemineklim, kur ir stāvlaukums, vai nogriežaties pa labi uz Pils ielu un ejiet līdz stāvlaukumam.

Maršruts: Ķeizara vizīte. IV
Ieteikums automašīnu novietot iepretim Mežakaķa trasei.
• Ķeizarkrēsls–pa Kalna ielu līdz Laurenču ielai–Ķeizarskats–pa kāpnēm lejā līdz Gaujai–gar Gauju līdz Velnalai. Pa to pašu taku nāk atpakaļ–Beites krauja–Ķeizarkrēsls–stāvlaukums iepretim Mežakaķa trasei.

Maršruts: Turaidas muzejrezervāts un Gūtmaņa ala. V
Ieteikums novietot automašīnu stāvlaukumā iepretim Turaidas muzejrezervātam.
• Turaidas muiža–Dziesmu parks un Dainu kalns–Dārznieka māja–Turaidas viduslaiku pils–Turaidas baznīca–Turaidas Rozes piemiņas vieta. Pēc muzeja apmeklējuma iesakām noiet lejā līdz Gūtmaņa alai–pa kāpnēm augšā līdz Rata kalnam–Taurētāju kalns–Mazā ala–Gūtmaņa ala–Turaida.

Maršruts: Allažu dabas takas. VI
• Pāris kilometru attālumā no Siguldas ceļa labajā pusē slejas Allažu jeb Stīveru baznīca — Allažu dabas takas saista ar to neskarto dabu, mieru un skaņām. Kaļķugravas jeb Mežmuižas avoti–Černausku dižozols–Černausku dižakmens–Ezernieku karsta–Kazkopības saimniecības «Lielgrodes». «Lielgrodēs» gatavotais kazu siers ir ne vien veselīgs, bet arī ļoti gards. Lūgums apmeklējumu iepriekš pieteikt pa tālruni 26552109 vai 27821197.

Maršruts: More. VII
• Sigulda–pie tirdzniecības centra «Raibais suns» pagrieziens uz Mori pa Mālpils ceļu–Jūdaži–Kārtūži–Roznēnu kapi–Briežu dārzs «Saulstari»–Mores kauju muzejs–Mores piemiņas parks– mini ZOO «Salmiņi»–Vienkoču parks Līgatnē–Sigulda.

• Siguldas aktivitātes un piedzīvojumi:

www.vesturiskiaktivs.lv

• Praktiska informācija:

www.tourism.sigulda.lv

No Krimuldas Siguldas virzienā var doties ar gaisa trošu ceļa vagoniņu, kājām vai maršruta autobusu.
Gājēju taku, tiltiņu un kāpņu tīkls savieno trīs vēsturiskos centrus: Siguldu–Krimuldu–Turaidu.

Sigulda atrodas Gaujas Nacionālā parka teritorijā, tāpēc lūdzam pievērst uzmanību apkārtējās vides aizsardzībai:
• ar velosipēdiem braukt tikai pa iezīmēto maršrutu;
• saglabāt labiekārtojuma objektus: kāpnes, apskates platformas, norādes u.c.;
• saudzēt kokus, krūmus, augus, smilšakmens iežus un alas;
• netrokšņot un netraucēt dabu un citus parka apmeklētājus;
• ierīkot apmetnes un kurināt ugunskurus tikai norādītajās vietās;
• atstāt savu atpūtas vietu sakārtotu;
• netraucēt un nebaidīt putnus un dzīvniekus;
• nerakstīt savus vārdus uz senielejas smilšakmens iežiem (alās, nogāzēs un citās vietās).