Lielveikalu ķēde Lielbritānijā atteiksies no vienreizlietojamajiem kafijas trauciņiem

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: pexels.com

Lielbritānijas lielveikalu ķēde «Waitrose» šogad grasās atteikties no vienreizlietojamajām kafijas krūzītēm, ziņo «The Guardian». Lielveikala klientiem gan vēl joprojām būs iespējams dabūt bezmaksas dzērienu, bet ar noteikumu, ka viņi ņems līdzi savu kafijas krūzi.

Lielveikals plāno atteikties no vienreizlietojamajām kafijas krūzītēm līdz šā gada rudenim ar mērķi samazināt plastmasas iepakojumu nokļūšanu atkritumu poligonos.

Klienti, kas ir lielveikala lojalitātes programmas dalībnieki, joprojām varēs saņemt bezmaksas kafiju vai tēju no pašapkalpošanās automātiem, taču ar noteikumu, ka tiek izmantota paša klienta krūze, norāda uzņēmuma pārstāvji.

Vienreizlietojamo trauku izņemšana sākotnēji norisināsies deviņos veikalos kā izmēģinājuma programma, ko ar laiku plānots ieviest valsts mērogā.

Pēc pārtikas ķēdes aprēķiniem,

šāds solis ļaus ietaupīt vairāk nekā 52 miljonus krūzīšu gadā visā Lielbritānijā.

Saskaņā ar neseno parlamentārās vides revīzijas komitejas ziņojumu, Lielbritānijā gada laikā tiek izmesti 2,5 miljardi vienreizlietojamo kafijas krūzīšu. Tās tiek izgatavotas no kartona ar polietilēna pārklājumu, ko grūti pārstrādāt. Rezultātā pārstrādāta tiek tikai viena no 400 krūzēm.

«Mēs apzināmies, ka tās ir lielas pārmaiņas, taču uzskatām, ka atteikties no vienreizlietojamajām kafijas krūzītēm ir pareizais solis, ko atbalstīs daudzi mūsu klienti,» norāda lielveikala ilgtspējas un atbildīgo resursu daļas vadītājs Tors Harriss.

Vides aktīvisti norāda, ka tas ir «pārdrošs solis», kam būtu jāaplaudē. «Ir lieliski redzēt mazumtirgotāju, kas izlēmīgi rīkojas, lai samazinātu atkritumus tik lielā sava biznesa profila daļā.»

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu