Iespaidīgas summas par gultasveļu: līzings uz diviem gadiem

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: pexels.com

«Gribu pastāstīt, kā daži pelnās - summas par gultasveļu iespaidīgas,» tā savu stāstu par cilvēku muļķošanu, izkrāpjot lielas naudas summas par gultasveļu līzingā divu gadu garumā, sāk kāds TVNET lasītājs.

Lasītājs stāsta gadījumu, kurā iesaistīta kāda lētticīga sieviete, kas tikusi apmuļķota. «Viņai piezvanīja un pateica, ka [viņa] ir vinnējusi vakariņas divām personām kafejnīcā un tur būs prezentācija, jāņem līdzi pase.

Tā viņa ar draugu aizbrauca un iegādājās gultasveļu uz nomaksu, uz diviem gadiem. Pateica, ka būs jāmaksā 10 eiro mēnesī,»

tā vismaz sākotnēji domājusi sieviete.

Beigās izrādījās, ka gultasveļas kārotājai plānoto 10 eiro vietā jāšķiras no 75 eiro mēnesī. «Reakcija bija tāda, ka sāka no uztraukuma stostīties,» piedzīvotajā dalās lasītājs, kurš gan norāda, ka iesaistītajai sievietei varētu būt ierobežota rīcībspēja garīgās veselības dēļ.

«Pilnīgi noteikti varam apgalvot, ka pircējam nezināt pasūtījuma summu un paredzamo ikmēneša maksājumu nav iespējams,

jo katram klientam ir sastādīts atsevišķs līgums-pasūtījums par klienta izvēlēto preci, kur ir norādīta arī preces vērtība,» norāda uzņēmuma «Merkurita LV» vadītājs Ēriks Saukums, piebilstot, ka līgums-pasūtījums tiek sastādīts trijos eksemplāros, kuru klients apstiprina ar savu parakstu, un viens no tiem paliek klientam.

«Mēs nodarbojamies ar augstvērtīgu vilnas izstrādājumu tirdzniecību. Šajā gadījumā klients, iespējams, ir iegādājies vilnas izstrādājumu komplektu,» atzīst Saukums, aicinot klientus izteikt savas atsauksmes, jo tas uzņēmumam palīdz attīstīties.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) pēdējā gada laikā no patērētājiem ir saņēmis trīs sūdzības un sniedzis 37 konsultācijas par vilnas izstrādājumu izplatītāju «Merkurita LV».

Lielākoties patērētāji ir vērsušies pēc konsultācijām par atteikuma tiesību izmantošanu.

«Runājot par konkrēto situāciju, pirms tās izvērtēšanas ir svarīgi noskaidrot, vai patērētājai ir ierobežota rīcībspēja,» skaidro PTAC.

«Gadījumā, ja patērētāja ir rīcībspējīga, tad atbilstoši civillikumam šī persona drīkst veikt pirkumus, parakstīt līgumus, kā arī uz viņu ir attiecināmi visi tie paši pienākumi un tiesības, kas uz ikvienu citu patērētāju. Savukārt, ja patērētājai ir ierobežota rīcībspēja, tad konkrēto situāciju var risināt tikai tiesas ceļā, pieprasot līguma atcelšanu,» atzīmē PTAC pārstāve Evija Lene.

Tā kā līguma noslēgšana starp patērētāju un pārdevēju ir notikusi ārpus patstāvīgās tirdzniecības vietas, ja no pārdevēja puses ir izsniegta atteikuma veidlapa,

patērētājai ir tiesības atteikties no pakalpojuma 14 dienas pēc tā iegādes brīža.

«Šādā gadījumā patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā, nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai,» norāda PTAC.

Savukārt, ja patērētāja nav saņēmusi šādu veidlapu, tad atteikuma tiesības darbojas vienu gadu pēc līguma parakstīšanas brīža. Patērētājs ir atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, ja prece izmantota citā nolūkā, nevis preces rakstura, īpašību un darbības noskaidrošanai. Kā arī, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nav patērētāju informējis par atteikuma tiesībām patērētāju tiesību aizsardzību regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, patērētājs nav atbildīgs par preces vērtības samazināšanos, norāda PTAC.

PTAC arī aicina patērētājus pirms ikviena līguma parakstīšanas rūpīgi izlasīt visus līguma noteikumus un izvērtēt preces vai pakalpojuma nepieciešamību.

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība? Tad ziņo par to!

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu