Vai tu pietiekami mīli sevi?

FOTO: pixabay.com

Ja draugs tev teiktu, ka nejūtas labi, viņam trūkst enerģijas, dzīvesprieka, ir slikts garastāvoklis un nespēks, ko tu viņam atbildētu? Droši vien ieteiktu atpūsties, uzmundrinātu ar dažādiem iedvesmojošiem saukļiem. Tomēr cik bieži mēs šādi palīdzam paši sev?

Reizēm var pārņemt sajūta, ka lietas nevedas tā, kā gribētos. Piezogas nedrošība, trūkst pārliecības par saviem spēkiem. Un tas ir pavisam normāli, raksta «psychologies.co.uk».

Diemžēl dzīvojam laikā, kad izjust spiedienu no apkārtējiem ir ikdiena. Neviļus salīdzinām sevi ar citiem, ļaujoties sajūtai, ka kādam veicas vairāk. Tas pastiprina sajūtu, ka neesam tajā dzīves punktā, kurā, iespējams, vajadzētu būt.

Tā vietā, lai uzmundrinātu sevi, mēs nereti rīkojamies pretēji. Mūsu dzīvē notiek tik daudz kā svarīga, taču, ja aizmirsīsim parūpēties par savu prātu un ķermeni, vienkārši salūzīsim.

Spēja justies laimīgam pašam ar sevi apgriezīs dzīvi kājām gaisā. Tāpēc ir tik svarīgi koncentrēties uz pozitīvo, nevis nospraust sev nereālus mērķus. Tas ir kā likums – pats svarīgākais cilvēks, par kuru tev ikdienā būtu jārūpējas, esi tu pats, jo neviens cits to tavā vietā vienkārši nedarīs. Ne darbs, ne draugi.

Laba pašsajūta sākas ar labu veselību. Pārmaiņas ķermenī, protams, nenotiek vienā dienā. Tāpēc, pirmkārt, atceries, ka tev nav sevi jāsalīdzina ar citiem. Beidz «ceļot» pa «Instagram», prātojot, kāpēc rītu nesāki ar zaļu veselības kokteili. Mēs katrs dzīvojam savu dzīvi, pieņemam atšķirīgus lēmumus, atrodamies atšķirīgos dzīves posmos.

Novērtē savu dzīvi un priecājies par sasniegumiem, lai kādi tie būtu.

Atceries, ka ikvienam cilvēkam ir problēmas. Taču koncentrēties uz pozitīvo savā dzīvē būs daudz jēdzīgāk. Izveido sarakstu ar lietām, kas tev šķiet vissvarīgākās.

Atvēli laiku sev un lietām, kas dara tevi laimīgu. Ja nezini, kas tas ir, tad vienkārši izmēģini ko jaunu un noskaidro! Un tam nav jābūt nekam tādam, par ko uzreiz paziņot sociālajos tīklos.

Lai justos labi, svarīgi atcerēties arī par labu uzturu. Nav jāveic krasas izmaiņas. Sāc pamazām, piemēram, ikdienas ēdienkartē iekļaujot kādu augli, dārzeni vai zaļo tēju. Centies izvairīties no cukuru saturošiem ēdieniem un patērē pārtikas produktus kaut vai nedaudz apdomīgāk, neļaujot izsalkumam aizmiglot prātu. Ja nezini, kā labāk sākt ēšanas paradumu maiņu, meklē palīdzību pie uztura speciālista.

Un visbeidzot – atvēli laiku sev un meditācijai. Neļaujies uzmācīgām domām, ka tev katru mīļu brīdi kaut kur ir jābūt un kaut kas jādara. Galvenais, sāc ar mazumiņu, kaut vai piecām minūtēm dienā, un tā līdz pat 20 minūtēm. Aizmirsti par sociālajiem tīkliem, atrodi kādu klusu vietu, aizver acis, un pārējais būs vēsture.