«Šitie tumsoņi neko nerubī!» PTAC aicina cenas izvērtēt uzmanīgi

TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA/Ieva Lūka

Portāls TVNET vēstīja par kādu ierakstu sociālajā tīklā «Facebook», kas piesaistīja ievērojamu daudzumu lietotāju, kuri iesaistījās plašā diskusijā par «secondhand» veikalu piedāvājumu un cenām.

Jau vēstīts par «Facebook» lietotāja Kaspara profilā ievietoto fotogrāfiju ar lietotu un jaunu šortu cenu.

«Ja «second hand» apģērbs ir dārgāks par jaunu apģērbu, tad šiem «second hand» veikaliem neredzu jēgu,» pie šāda secinājuma nonācis sociālā tīkla «Facebook» lietotājs Kaspars.

Ar šo ierakstu dalījās vairāk nekā 900 «Facebook» lietotāju, un pievienoti vairāk nekā simts komentāru. «Facebook» lietotāja ar vārdu Agita Galiņa raksta: «Apsveicu ar atklāsmi un atmošanos, Kaspar! Bez sarkasma. Pie mums slauc pēc principa - «šitie tumsoņi neko nerubī un es gribu pelnīt».»

Portāls TVNET sazinās ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) un lūdza komentāru par konkrēto situāciju.

«Iepazīstoties ar Jūsu iesūtīto situāciju, varam komentēt, ka konkrētajā situācijā nav saskatāms pārkāpums no lietoto apģērbu veikala puses,» informēja PTAC Patērētāju komunikācijas un informēšanas daļas vecākā konsultante Evija Lene.

PTAC norāda, ka katrs tirgotājs pats var noteikt cenu pārdošanā esošajām precēm, turklāt nofotografētajiem šortiem internetveikalā un lietoto apģērbu veikalā ir dažādi zīmoli, līdz ar to cenas nav salīdzināmas.

PTAC šādus veikalus nereģistrējot un, cik ir zināms, neviens to Latvijā nedarot: «Arī neuzskatām, ka būtu pamats to darīt.»

Līdz šim PTAC nav veicis cenu norādīšanas pārbaudes lietoto apģērbu veikalos, jo šajā jomā nav bijušas patērētāju sūdzības vai citi signāli par pārkāpumiem.

Pēdējo gadu laikā PTAC nav saņemtas sūdzības par lietoto apģērbu veikaliem.

«Ņemot vērā šo situāciju, PTAC aicina patērētājus uzmanīgi izvērtēt preču cenas lietoto apģērbu veikalos pret to kvalitāti un iepazīties ar citu veikalu piedāvājumiem, lai atrastu sev izdevīgāko pirkumu,» sacīja Lene.

Portāls TVNET 2015. gadā rakstīja, ka «secondhand» veikali Rīgā savu popularitāti nezaudē.

Labdarības organizācijas «Otrā elpa» veikala Berga bazārā vadītāja Maija Veisa portālu toreiz informēja, ka visas lietas, kas tiek pārdotas organizācijas veikalos, ir Latvijā dzīvojošu cilvēku saziedotas.

«Populārākais iemesls droši vien ir cena, var lēti iepirkties un var atrast to, ko parastā veikalā nevar dabūt. Piemēram, kas izgājis no modes,» uz jautājumu, kāpēc «secondhand» veikali ir tik lielā cieņā, atbildēja Veisa. «Otrā elpa» darbojas jau devīto gadu.

Izskatās, ka šādi veikali savu popularitāti nezaudēs: «Es neredzu, ka (lietotu preču veikali) varētu zaudēt aktualitāti, varbūt pat kļūs vēl aktuālāki, ja domājam par vidi un atkritumu samazināšanu.»

Esi pamanījis kaut ko neparastu? Varbūt pavisam ikdienišķu, bet kam būtu jāpievērš uzmanība?

Aicinām iedzīvotājus iesūtīt savus stāstus, situācijas un notikumus dzīves sadaļā «Tava balss» par dažādām piedzīvotām vai novērotām nejēdzībām, neizdarībām un izdarībām. Kopīgi aktualizēsim sabiedrībai svarīgus un arī ikdienišķus tematus, kas skar mūs visus!

Redakcija izskatīs visus iesūtītos materiālus un nepieciešamības gadījumā sazināsies ar raksta autoru vai iesaistīsies situācijas risināšanā. Ziņu iesūtītāji aicināti īsi un konkrēti aprakstīt situāciju, kā arī pievienot fotogrāfijas vai videomateriālus.

Sūti savu stāstu uz tavabalss@co.tvnet.lv

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu