Skip to footer
Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

Darbinieku sapulces neatmirs arī tehnoloģiju laikmetā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Lai arī, attīstoties tehnoloģijām, arvien vairāk informācijas aprites notiek ar elektroniskā pasta un telefonsakaru starpniecību, darba kolektīva sapulces nebūt nav kļuvušas par arhaisku komunikācijas formu.

Iespējams, samazinājusies ir klātienes sapulces loma, lai nodotu un saņemtu faktoloģisko informāciju, taču tā joprojām ir efektīvs veids, lai apkopotu idejas un resursus, pieņemtu kopīgus lēmumus, kā arī uzturētu sociālo klimatu, celtu komandas pašapziņu un motivētu darbiniekus.

Klātienes sapulce ir «visbagātīgākais» saziņas līdzeklis, jo ietver arī tādus svarīgus informācijas kanālus kā intonācija un ķermeņa valoda, turklāt tas ir divvirzienu un tūlītējs. Klātienes sapulces īpaši tiek ieteikts izmantot tad, ja jāapspriež jautājumi, kuros viegli var rasties pārpratumi.

Pētījumi rāda, ka konkrēta projekta izpildei izveidotās grupās, kur savstarpējai saziņai tiek izmantots tikai e-pasts un nenotiek klātienes tikšanās, konfliktu līmenis ir augstāks nekā grupās, kurās tiek izmantotas arī klātienes sapulces.

Sapulces ir sevišķi lietderīgas tad, kad izveidota darba grupa konkrēta mērķa sasniegšanai un vajadzīga tieša atšķirīgu viedokļu apmaiņa un darbības koordinācija. Ja ir tikai viena puse, kas grib kaut ko paziņot otrai pusei, klātienes sapulce var arī nebūt vajadzīga.

Kopēja ideju apspriešana uzlabo mikroklimatu darbavietā — darbinieki jūt, ka ar viņu viedokli rēķinās, līdz ar to kolektīvā jūtas drošāk un strādā labāk. Protams, ir arī uzņēmumi — sapulces tiek izmantotas, lai veidotu «viltus demokrātiju», kad dalībnieki reāli nekādi nevar ietekmēt uzņēmuma darbību.

Cits sapulces veids ir tā saucamās stratēģiskās sapulces, kuras organizē, lai pavēstītu par pārmaiņām uzņēmumā un kurās parasti uzstājas vadošās amatpersonas. Šādas sapulces mērķis būtu panākt pozitīvu darbinieku attieksmi pret pārmaiņām. Galvenie klātienes sapulces plusi šajā gadījumā ir iespēja vienlaikus sniegt informāciju lielam cilvēku skaitam, organizēt sapulci kā svinīgu notikumu, tā panākot lielāku nozīmīgumu, veidot tūlītēju dialogu ar darbiniekiem.

Dažos uzņēmumos gan ir izveidojusies negatīva attieksme pret sapulcēm kā tukšu laika šķiešanu, taču tas ir saistīts tikai ar neprasmīgu sanāksmes organizēšanu un neskaidriem tās mērķiem. Pirmais jautājums, uz ko jāprot atbildēt, ir — kāpēc šī sapulce konkrētajā brīdī vajadzīga. Ja nav skaidrs sapulces mērķis, to nebūs iespējams sistēmiski saplānot un tā pārvērtīsies par haotisku spriedelēšanu, radot tikai neizpratni un apjukumu.

Komentāri
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu