Visbiežāk meklētais atslēgvārds Latvijas internetā - «sekss»

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: \"Siets\"

Informāciju tehnoloģiju firma «Lursoft IT» ir apkopojusi statistiku par Latvijas internetā meklētāko saturu 2003. gadā, kuras aprēķināšanā izmantoti interneta meklētājprogrammas «Siets.lv» dati par deviņiem mēnešiem 2003. gadā, kopš meklēšanas portāls uzsāka darbu.

Statistika par 2003. gadu veidota pēc meklētāko vārdu un frāžu kategorijām. Katrā kategorijā secīgi apkopoti visbiežāk pieprasītie vārdi, sastādot atbilstošu topu: kompānijas, brendi, periodiskie izdevumi, slavenības, notikumi, tehnoloģijas u. c. Vārdi katrā topā sakārtoti to meklēšanas biežuma secībā.

Kopējā pieprasījumu statistika rāda, ka Latvijas interneta lietotājus visvairāk interesē dzimumdzīve — kategorijas «Populārākie pieprasījumi» galvgalī atrodas atslēgvārds «sekss». Otra populārākā tēma ir «spēles», savukārt pirmo trijnieku noslēdz atslēgvārds «mp3». Acīmredzot lielākajai interneta lietotāju daļai izklaide tomēr ir pirmajā vietā, apsteidzot darba un mācību vajadzības — atslēgvārds «darbs» meklējams ceturtajā vietā, «referāti» sestajā, savukārt «vakances» astotajā.

Ne mazāk interesanta aina paverās arī citās kategorijās — tā, piemēram, kategorijas «Slavenības» galvgalī ir Ojārs Vācietis, aiz sevis atstājot digitālās televīzijas skandāla varoni Hariju Krongornu, dīvu Mariju Naumovu un valsts darbinieku Eināru Repši, kuriem, savukārt, seko Imants Ziedonis, Rainis un Rita Lasmane. Kategorijā «Filmas, izrādes un lieteratūra» vismeklētākais vārds ir «Latvju Dainas», aiz sevis atstājot Hariju Poteru, Titāniku, Kamasutru un filmu «Matrix». Tautas eposs «Lāčplēsis» ieņem godpilno sesto vietu. Latvieši mīl dzeju?

Vēl citi interesanti novērojumi (bez jebkādām pretenzijām un nopietnību vai zinātniskumu), kas izriet no šiem statistikas datiem:

  • laikraksts «Diena» ir populārāks par «Prāta Vētru», savukārt žurnāls «Princese» par portālu «Delfi» (kategorija «Brendi»);
  • Latvijas svētku tops: Ziemassvētki, Dziesmusvētki, Eirovīzija, Lieldienas, Jāņi, Jaunais gads (kategorija «Notikumi»);
  • Laikraksts «Latvijas Vēstnesis» ir populārāks par «Lauku Avīzi», «Rīgas Balsi», «Neatkarīgo Rīta Avīzi» un «Vakara Ziņām» (kategorija «Periodiskie izdevumi»);
  • populārākie Latvijas sporta veidi ir zole, makšķerēšana un boulings, apsteidzot hokeju un futbolu (kategorija «Sporta veidi»);
  • reperu konkurencē uzvar Gustavo (3. vieta), atstājot Ozolu tikai devītajā; «Muzikālās bankas» uzvarētāji «Z-Scars» pierāda, ka tā nav bijusi tikai nejaušība, ierindojoties ceturtajā vietā (kategorija «Grupas un izpildītāji»);
  • Latvijas populārākie interneta resursi ir portāli «Gribu» un «Oho» (1. un 3. vieta), otro vietu atdodot portālam «One»; «Delfiem» jāsamierinās vien ar piekto vietu (kategorija «Portāli»);
  • populārākās automašīnas Latvijā ir BMW, populārākais mobilais tālrunis — «Samsung C100», populārāka iepirkšanās vieta — «Rimi», populārākā ēstuve - «Lido», populārākā atpūtas vieta - «Forum Cinemas», populārākais radio — SWH, populārākais TV raidījums — «Talantu fabrika».

Kopumā lietotāji 2003. gada 10 mēnešos meklējuši portālā «Siets.lv» dažādu interneta saturu vairāk nekā 3,7 miljonus reižu. Šobrīd interneta meklētājs «Siets.lv» vidēji dienā apstrādā 25-30 tūkstošus meklēšanas pieprasījumus. Šai pieauguma tendencei saglabājoties, «Lursoft IT prognozē», ka 2004. gadā lietotāji portāla «Siets.lv» meklēšanas pakalpojumus izmantos jau vairāk nekā 7 miljonus reižu, jo paralēli portālam «Siets» šo meklēšanas tehnoloģiju sāk izmantot arī citos portālos, tajā skaitā «Apollo».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu