Šodienas redaktors:
Helga Justīne Siksne
Iesūti ziņu!

Maksas e-pasts — zāles pretspamu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Michael Schwab

Datorprogrammatūras ražotājfirmas «Microsoft» vadītājs Bils Geitss uzskata, ka surogātpasta (spama) problēmu var atrisināt divu gadu laikā, ja interneta pakalpojumu sniedzēji pieprasītu samaksu par elektronisko vēstuļu nosūtīšanu.

Cena būtu minimāla, tomēr tās ieviešana ļautu sagraut spama izsūtīšanas sistēmu, ziņo laikraksts «New York Times», atsaucoties uz Geitsa paziņojumu Pasaules ekonomikas forumā Davosā.

Lielākā daļa interneta lietotāju ir pret šādas samaksas noteikšanu, kura būtu pretrunā ar starptautiskā datortīkla brīvo garu.

Ideju ieviest e-pasta lietošanas maksu atbalsta «Microsoft» un interneta portāls «Yahoo», bet šīs kompānijas nekomentē e-vēstuļu izsūtīšanas iespējamo cenu. Kārnegija Melona universitātes profesors Deivids Ferbers prognozē, ka šādas samaksas ieviešanas gadījumā tā sākumā būtu minimāla, bet drīz sāktu pieaugt.

Lielajiem interneta pakalpojumu sniedzējiem šī ideja šķiet pievilcīga, jo dotu tiem vēl vienu ienākumu avotu. Kompānijas «EarthLink» izpilddirektora vietniece operāciju jautājumos Linda Beka atzīst, ka liela vēstuļu skaita izsūtīšana maksā naudu un izdevumi galu galā jāsedz patērētājiem. Viņa uzskata, ka varbūt ir nepieciešams ieviest samaksu par liela vēstuļu apjoma nosūtīšanu, bet individuāliem interneta lietotājiem nevajadzētu apmaksāt šos pakalpojumus.

Sarežģītākā problēma ir atšķirība starp komerciālu un nekomerciālu vēstuli. Eksperti ierosina ieviest vēstuļu izsūtīšanas kompleksu sistēmu, kurā vēstules saņēmējs nosaka cenu par to, lai uz viņa adresi nosūtīta vēstule tiktu pieņemta. Geitss ierosina neieviest maksu par vēstuļu sūtīšanu starp radiniekiem.

Kompānija «Goodmail» piedāvā vienkāršāku sistēmu, kura paredz noteikt maksu tikai par lielu izsūtītas informācijas apjomu. Cena par vienu vēstuli būtu viens penijs (santīms), un šī nauda tiktu pārskaitīta uz vēstules adresāta interneta pakalpojumu sniedzēja kontu. Vēstules sūtītājiem būtu jāmaksā tikai par izlasītajām vēstulēm.

Komentāri
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu