/nginx/o/2018/07/11/8669712t1hd0ee.jpg)
Latvijas mediju reklāmas tirgus 2003. gadā ir palielinājies par 6%, sasniedzot 43,1 miljonu latu, otrdien žurnālistus informēja Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) prezidents Ainārs Ščipčinskis.
LRA šogad pirmo reizi apkopojusi datus par kopējo reklāmas tirgu Latvijā: pirmo reizi mediju tirgum ir pievienots arī «nemediju» tirgus — veicināšanas akcijas, ražošana, loterijas un citi līdzīgi projekti, kas neatspoguļojas medijos. Līdz ar to kopējais reklāmas tirgus apjoms pagājušajā gadā, pēc LRA datiem, sasniedza 76,1 miljonu latu. No tiem 57% veido komunikācija medijos un 43% — ārpusmediju komunikācija.
Kā stāstīja mediju pētnieku BMF/TNS projektu direktors Māris Naglis, lielāko daļu no kopējiem reklāmas tēriņiem medijos aizņem preses reklāma — 45,8%. Otrs lielākais medijs ir TV ar 33,5%, kam seko radio ar 12,4%. Vides reklāma aizņem 5,5%, internets — 1,9%, kino — 1% tēriņu.
Naglis skaidroja, ka pērn bija vērojama tendence preses reklāmas segmentā samazināties laikrakstu un pieaugt žurnālu daļai. Avīzes pērn bija vienīgā mediju grupa, kurā, salīdzinot ar 2002. gadu, ir vērojams 1% kritums. Turpretī žurnālos sasniegts pieaugums 23% apmērā, bet TV un radio noticis vienmērīgs pieaugums proporcionāli kopējam tirgum — plus 6%.
Pagājušajā gadā starp lielākajiem reklāmas devējiem notikušas mazas pārmaiņas, piemēram, starp desmit lielākajiem reklāmdevējiem Latvijā ienācis «VP Market». Pirmajā pozīcijā ar vislielākajiem ieguldījumiem reklāmā medijos, tāpat kā 2002. gadā, ir «Procter&Gamble».
Desmit lielāko reklāmdevēju vidū ir «Lattelekom», «Latvijas mobilais telefons», «Colgate-Palmolive», «Elcor», «Kraft Foods», «Tele2», «VP Market», «Nestle» un «Unilever».
Lielākie reklāmdevēji TV pagājušajā gadā bija «Procter&Gamble», bet lielākie preses reklāmdevēji — «Scandinavian Tobacco».