Foto: «Samsung»

Latvijas datoru monitoru tirgū pērn dominēja Korejas kompānijas «Samsung» un «LG Electronics», kuras realizēja attiecīgi 40,25% un 16,75% no kopējā pārdoto monitoru skaita, liecina laikraksta «Digital Times» pētījums.

«Hewlett-Packard» («Compaq») monitori aizņēma 6,06% tirgus, «ProView» — 5,75%, «Sampo» — 4,52%, «NESO» — 4,27%, bet «Hansol» — 4,03%. IBM ražojumi bijuši 1,51% no visiem realizētajiem monitoriem, «Sony» — 1,31%, bet «ViewSonic» — 1,36%.

Pēc pētījuma datiem, šķidro kristālu (LCD) monitori bijuši 32,35% no pārdoto monitoru kopskaita. Populārākais ekrāna izmērs pērn bijis 17 collas pa diagonāli. Šāda izmēra bijuši 90,43% visu CRT (cathode ray tube) monitoru un 31,38% pārdoto LCD monitoru. Savukārt LCD monitoriem visizplatītākais izmērs bijis 15 collas pa diagonāli — 62,68%.

Pētījumā apkopoti dati no «Acme Plus», «Aviloks», «Capital», «EET-Rīga», «ELKO Latvija», «ELKOR», GNT, «ProLine» un «TechData Latvia».

Pēc starptautiskās pētījumu kompānijas IDC datiem, 2003. gada pirmajā pusē arī pasaules līderi monitoru tirgū bija «Samsung» un «LG Electronics». Savukārt trešo, ceturto un piekto vietu pasaulē ieņem attiecīgi «Philips», «BenQ», kuru pārdošanas apjoms Latvijā nepārsniedz 1%, un «ViewSonic». Pērn pirmo reizi pasaulē LCD monitori tika pārdoti vairāk nekā CRT.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp