Latvijā lielākā alusdarītava joprojām ir AS «Aldaris», taču uzņēmuma tirgus daļa pēdējā gada laikā ir būtiski sarukusi no 45,3% pērnā gada vidū līdz 39,9% šā gada jūlija sākumā.
Kā aģentūru LETA informēja Latvijas Alus darītāju savienībā, tirgu ir zaudējis arī AS «Lāčplēsis», kura tirgus daļa ir samazinājusies par gandrīz 4 procentpunktiem, līdz 7,8%. Neliels kritums bijis AS «Kimmels Rīga», kas šā gada vidū aizņēma 4,2% tirgus, un SIA «Mamas D» ar 5,6% vietējā alus tirgus.
Pārējām lielākajām Latvijas alusdarītavām savu tirgus daļu šogad ir izdevies palielināt. AS «Cēsu alus» tirgus daļu ir palielinājusi par 4,2 procentpunktiem, un tagad tās daļa tirgū ir 14,7%. Savukārt SIA «Griģis un Co» šogad aizņem 12,9% Latvijas tirgus, kas ir par gandrīz 3 procentpunktiem vairāk nekā pērn.
AS «Agrofirma Tērvete» šogad tirgus daļu ir palielinājusi gandrīz uz pusi un nu aizņem 2,9% tirgus. Tirgus daļu ir palielinājušas arī alusdarītavas SIA «Bauskas alus» un SIA «Piebalgas alus», kas attiecīgi aizņem 4% un 2,9% kopējā tirgus.
Jau ziņots, ka šā gada pirmajā pusgadā Latvijā alus darītāju pārdotās produkcijas apjoms sarucis par 8,4%, salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, liecina Latvijas Alus darītāju savienības apkopotā informācija.