/nginx/o/2018/07/11/8701068t1h0b07.jpg)
Smaržas ar mūsu emocijām var izdarīt brīnumainas lietas. Tās ir kā burvju lādīte, kura glabā sevī atmiņas par pārdzīvotajiem priekiem un bēdām, aizved mūs ceļojumā uz sen aizmirstām sajūtām, atdzīvina prieku vai asaru plūdus.
Mēdz apgalvot, ka tieši aromāts ir tas, pēc kura mēs izvēlamies savu nākamo dzīvesbiedru, tādēļ neesot ieteicams savu dabisko smaržu nomākt ar mākslīgām smaržām. Tomēr jau gadsimtiem ilgi ar dažādiem no augiem un ziediem iegūtiem ekstraktiem cilvēki cenšas uzlabot savu garastāvokli, piesaistīt pretējā dzimuma uzmanību — smaržas ir viens no spēcīgākajiem erotisku izjūtu raisīšanas avotiem.
Katrs aromāts sevī glabā kādu noslēpumu. Vīriešu smaržu pasaulē palīdz ielūkoties Sirowa Rīga brendmenedžere Sanita Rezevska.
Mazliet iz vēstures
Aizgājušo gadsimtu romantisko stāstu autores rakstīja par spēcīgiem vīriešiem, no kuriem dvesusi tabakas, viskija un zirgu smarža. Mūsdienu parfimērijas ražotāji ir izveidojuši aromātu buķeti, kas izceļ noteiktu dabiskās smaržas niansi, papildinot to ar dažādiem akcentiem. Pamattonis, kas raksturīgs vīriešu aromātiem, ir muskuss, tas piešķir smaržām noturību, dod pazīstamo aso noti, kas pamatā atšķir vīriešu aromus no sievietēm domātajiem.
Līdz pat astoņdesmito gadu sākumam bija iecienītas izteikti vīrišķīgas, asas un spēcīgas smaržas, muskusa pamattonim pievienojot lapu, skuju, tabakas notis. Emancipētās sievietes nostiprināja savas pozīcijas vienlīdzīgo tiesību lauciņā un vienlīdzība iekaroja arī modes un parfimērijas tirgu — astoņdesmitajos gados viennozīmīgi triumfēja unisex aromāti, kas joprojām ir iecienīti jauniešu vidū.
Savukārt deviņdesmitajos mode diktēja saldās notis, kas iezagās arī vīriešu kosmētikā. Tie bija austrumu motīvi, ziedi un eksotiski augļi…
Ko vīrietim sola mode
Varētu teikt, ka patreiz mode un tās sekotāji atgriežas pie klasiskām vērtībām, politisko un ekonomisko sarežģījumu vidū vēloties atvēsināt prātu un sirdi ar ko vieglu. Aromātu nosaukumos pamanām vārdus eau — ūdens, ice — ledus, cool — vēss, spring — pavasaris, kuri jau raksturo pašu smaržu būtību. Svaigi, mazliet saldeni, ar ziedu un netveramības pieskaņu… Varbūt pasaule ir izslāpusi pēc brīvības un neatkarības alkas iezogas arī komerciālajā modes pasaulē?
Lai nu kā, modes kaprīzēm iztapīgāki ir gados jauni vīrieši. Nobriedušie dod priekšroku klasiskām vērtībām, apliecinot savu statusu sabiedrībā ar pazīstamu brendu — Ungaro, Ralph Laurenc, Bvlgari vai Hugo Boss — izvēli, kam raksturīgas asas, noturīgas, izteikti vīrišķīgas notis.
Tā kā cieņā ir veselīgs dzīvesveids, arī sportiskais jeb casual (brīvdienu) stils gan apģērbu, gan smaržu modē ir populārs. Arī vairāki klasiskā stila brendi, tādi kā Lacoste, Hugo Boss ir izveidojuši jaunas kosmētikas sērijas, kuras ieturētas vieglās, atsvaidzinošu aromātu noskaņās. Arī šī gada jaunums — parfimērijas sērija Zirh — būs ieturēta uzmundrinošā, svaigā stilā.
Ko likt kosmētikas plauktā
Vīrieši jau ir sapratuši, ka rūpes par savu izskatu nebūt nav tikai sieviešu kaprīzes un arī stiprajam dzimumam skaistumkopšana neaprobežojas vienīgi ar bārdas rugāju likvidēšanu un mazgāšanos ar ziepēm. Līdz šim kosmētikas ražotāji vairāk rūpējās par kosmētikas piedāvājumu pēc skūšanās, bet 21. gadsimtā daudzas pazīstamas selektīvās kosmētikas kompānijas, piemēram, Biotherm, Nina Ricci, Clarins izstrādāja sejas un ķermeņa kopšanas produktu līnijas, kas paredzētas tieši vīriešu ādas labsajūtai, ņemot vērā tās struktūras īpatnības. Arī vīrietim nepieciešams mitrinošs sejas un acu krēms, atsvaidzinoša dušas želeja un labs dezodorants. Tie laiki, kad sevi cienošs vīrietis bija tas, kurš ož pēc zirgiem un sviedriem, ir pagājuši!
Vīriešu kopjošajai kosmētikai raksturīgs arī īpašs aromāts, kas ir viena no izteiktākajām atšķirības iezīmēm no sievietēm paredzētās produkcijas. Jutīgas ādas īpašniekiem kompānija Ferre izstrādājusi kosmētiku bez aromāta. Ja dāmai gadās neplānoti nakšņot pie vīrieša, kas ir Ferre cienītājs, viņa droši var aizņemties mīļumiņa sejas krēmu un doties uz darbu, neuztraucoties, ka viņas nakts noslēpumu uzodīs kolēģu ziņkārīgie deguni.
Ekskluzīvo lietiņu cienītājiem
Kosmētika, it sevišķi smaržas, ir ne tikai ikdienas nepieciešamība un labsajūtas sniedzēja, bet arī sabiedrībā ieņemamā statusa simbols. Boucherons, Bvlgari saistās ar dārgu juvelierizstrādājumu vārdu, Christian Dior, Armani, Kenzo ir modes pasaules pīlāri, kuru radītos tērpus un kosmētiku iecienījuši turīgi un komfortu mīloši ļaudis. Ekskluzīvu lietu cienītāju aprindās atzinību ir guvuši mazāk populārie, bet ne mazāk dārgie japāņu dizaina brenda Costume Nationale tērpi un kosmētika, kas rodami arī Latvijā modes veikalā Palaco Italia.
Un sievietei nav jābūt ne feministei, ne unisex fanei, lai šad un tad no flakoniņa izvilinātu sava lieliskā vīrieša iecienīto aromātu un dotos ielās ar Viņa smaržu matos.