/nginx/o/2018/07/11/8705539t1h277e.jpg)
IBM kopā ar «Honda Motor Company» izstrādājusi unikālu dabiski skanošu hands-free navigācijas sistēmu, kas pazīst balsi un ir iebūvēta automašīnā.
«Honda» ir pirmais autoražotājs, kas izmanto IBM «Embedded ViaVoice» programmatūru, aprīkojot automašīnas ar iebūvētu balsi pazīstošu navigācijas sistēmu, kas var atšķirt izteiktus ielu nosaukumus un pilsētu nosaukumus visā ASV teritorijā. Tas ļauj šoferiem izrunāt visu ielu nosaukumus, kas iekļauti ASV navigācijas sistēmas datubāzē, un saņemt virziena norādes, lai nokļūtu vajadzīgajā vietā. Jaunā balss pazīšanas sistēma var arī darboties uzlabotā atvieglotas lietošanas režīmā, kas radīta, izvērtējot autovadītāja vajadzību noņemt no stūres rokas vai novērst no ceļa skatienu. Lai jaunā sistēma sāktu darboties, nav nepieciešama ne manuāla iezvanīšanās, ne pieskaršanās ekrānam.
Lai radītu šo uzlaboto, dabiski skanošo sistēmu, kas pārveido tekstu par runu, IBM un «Honda» uzņēmumu izpētes un izstrādes grupas digitāli apstrādājušas simtiem stundu runas ierakstu, kas izmantoti iepriekšējo «Hondas» modeļu sistēmās. Tika radīts simtiem papildu ierakstu, lai iegūtu augstas kvalitātes, pielāgotu, dabiski skanošu balsi, digitāli segmentētu runu un intonācijas, kas ļautu automašīnām viegli sazināties ar saviem šoferiem. Rezultātā: pilnīgi jauna veida runas sintēze, kas iegūst cilvēka balss iezīmes.
Papildus dabiski skanošajam tekstam — balsij — «Honda» jaunie modeļi tagad sapratīs vairāk nekā 700 komandu un vairāk nekā 1,7 miljonus ielu un pilsētu nosaukumu. Vēl viena jaunās sistēmas unikālā iezīme ir visus ASV štatus aptveroša ēdināšanas iestāžu atrašanās informācija no «Zagat» kataloga, kas autovadītājiem nodrošina iespēju pieprasīt tuvāko restorānu nosaukumus, atrašanās vietu un noklausīties vai apskatīt restorānu apskatus.
«Honda» piedāvās jauno sistēmu kā standartaprīkojumu 2005. gada «Acura RL» un kā iespēju 2005. gada «Acura MDX» un «Honda Odyssey», kas jau šā gada septembrī būs pieejamas ASV un Kanādā. Papildu uzlabotām runas pazīšanas iespējām 2005. gada «Acura RL» ir aprīkota ar pirmo reālajā laikā strādājošu ASV satiksmes navigācijas sistēmu, kas apvieno reālā laika satiksmes datus navigācijas ekrānā. Citas iezīmes ir tehnoloģijas «AcuraLink», kas nosūta informāciju starp dīleri un autovadītāju, un «HandsFreeLink», kas izmanto Bluetooth tehnoloģiju, lai sinhronizētu mobilā tālruņa datus ar mašīnas vidi, tādējādi nodrošinot autovadītājam hands-free, ar runu aktivizējamu zvanīšanu uz tālruņiem ar iebūvētu Bluetooth iespēju.
IBM balss pazīšanas tehnoloģija ir integrēta automašīnas audio sistēmā tā, ka braukšanas instrukcijas var dzirdēt skaļruņos. Bez navigācijas funkcijām sistēma nodrošina «komanda-un-kontrole» iespējas audio, DVD izklaides sistēmai (Odyssey) un klimata kontroles funkcijām.
«Honda» un IBM, izmantojot IBM iebūvēto «ViaVoice», piedāvā galvenos ar balsi darbināmos telemātikas risinājumus kopš 2003. gada. Lietotāju apmierinātība ar balss pazīšanas sistēmām ir ievērojama, pateicoties «Honda» inženierzinībām, kas apvienotas ar IBM iebūvēto «ViaVoice» runas tehnoloģiju un automatizētiem telemātikas risinājumiem.
«Honda» jaunā navigācijas sistēma ir jaunākais rīks plašajā autoražošanas nozarei paredzēto risinājumu klāstā, kur apvienotas IBM automatizētās skaitļošanas (pervasive computing) tehnoloģijas un telemātikas prasmes. Mūsdienu auto nozarē programmatūra un elektronika veido ātri pieaugošu procentu jaunievedumu un diferencēšanas. IBM integrētie, uz atvērtiem standartiem balstītie programmatūras un telemātikas risinājumi aizvien biežāk ļauj klientiem gūt labumu (neatkarīgi no tā, kur tie atrodas) un palīdz radīt pilnīgi jaunus nozares modeļus.
«Tagad autovadītāji lielāko daļu navigācijas sistēmas piedāvāto resursu var lietot, izmantojot balsi,» stāsta Toms Eliots, American Honda Motor korporācijas galvenais viceprezidents. «Ņemot vērā, ka automašīnu iebūvētās navigācijas sistēmas attīstās un kļūst par ierastāku parādību tagadējās automašīnās, mūsu plašās balss pazīšanas iespējas dod «Honda» un «Acura» automašīnām izteiktas konkurences priekšrocības.»
«Līdz 2012. gadam telemātikas pakalpojumi kļūs pieejami vairāk nekā pusei jauno automašīnu,» saka «Gartner» pārstāvis Thilo Koslovski. «Nozare pāries no «uz automašīnu vērstās» pieejas uz «uz mobilu klientu vērstu» pieeju. Pārejas procesā telemātika kļūs par būtisku elementu jaunās paaudzes personalizēto mobilo pakalpojumu nodrošināšanā.»