Foto: miraclebusiness.com

Pasaules otrais lielākais šķidro kristālu ekrānu (LCD) ražotājs «LG Philips LCD» prognozē, ka LCD ekrānu cenas šā gada ceturtajā ceturksnī, salīdzinot ar trešo ceturksni, samazināsies par 10–15%, jo tirgū būs vērojams piedāvājuma pārpalikums, raksta «Financial Times».

Trešajā ceturksnī, pēc «LG Philips LCD» datiem, plakano ekrānu cenas kritušās par 20%. Kompānija arī norāda, ka pieprasījums pēc lielajiem plakanā ekrāna televizoriem pagājušajos trijos mēnešos bijis mazāks, nekā prognozēts.

Pasaules lielākās elektronikas kompānijas turpina investēt miljardus dolāru LCD ražošanas tehnoloģijās, taču šo televizoru pārdošanas apjomi nav sasnieguši prognozēto, atzīmē «Financial Times». Paredzams, ka nozares līdere «Samsung Electronics» šīs nedēļas beigās publiskos neapmierinošus trešā ceturkšņa darbības rezultātus, kas ir saistīti mazajiem LCD televizoru pārdošanas apjomiem. Savukārt «LG Philips LC» pagājušajā ceturksnī guva 291 miljardu vonu (138 miljonu latu) tīro peļņu, salīdzinot ar 343 miljardu vonu tīro peļņu pagājušā gada attiecīgajā periodā. Kompānijas apgrozījums palielinājās par 11,5% — līdz 1875 miljardiem vonu.

Pārāk lielais piedāvājums ir licis Taivānas LCD ražotājiem, arī «AU Optronics» un «Chi Mei Optoelectronics», atlikt vai apturēt jaunu rūpnīcu celtniecību.

Pēc tirgus izpētes kompānijas «DisplaySearch» datiem, šā gada trešajā ceturksnī LCD ražotāji saražojuši par četriem miljoniem ekrānu vairāk, nekā būtu vajadzīgs. Paredzams, ka gada laikā sāks darboties aptuveni desmit jaunas LCD rūpnīcas, kas nozares ražošanas jaudas palielinās vairāk nekā par 50%, norāda «Merrill Lynch».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp