/nginx/o/2018/07/12/8710651t1h28fb.jpg)
Kas kalpo ceļotājam par palīgu, kad jāizvēlas zeme, kuru apciemot kārtējā atvaļinājuma laikā? Britu tūrisma speciālisti izpētījuši, ka viens no stimuliem kaut kur doties ir… filmas, ko mēs ik dienu skatāmies TV vai kinoteātros. Turklāt kinozālēs redzētās filmas mūs ietekmējot spēcīgāk.
Cilvēkiem ir tieksme doties uz tām vietām, kuras redzamas grāvējos. Lielbritānijā šogad par neapstrīdamu līderi ir kļuvusi Jaunzēlande, kur filmēja grandiozās triloģijas «Gredzenu pavēlnieks» epizodes. Otro vietu ieņem Kefallēnija, kur filmēja «Kapteiņa Korelli mandolīnu», trešajā vietā — Taizeme, joprojām brīnišķīgās filmas «Pludmale» iespaidā. Ceturto vietu ieņem Troja, kas, protams, Breda Pita un kinofilmas «Troja» darbiņš.
80% britu, skatoties filmas, iedvesmojas no redzētā un ar jaunajām idejām dodas uz tūrisma aģentūrām. Turklāt parasti viņiem ir vēlme ne tikai gulšņāt izvēlētās valsts kūrortā, bet arī doties uz kino uzņemšanas vietām.
Šī tendence kļūst tik spēcīga, ka tūrisma operatori pērk reklāmas laiku pirms kinofilmām, kuros reklamē savus pakalpojumus.
Vēl viens pētījums liecina, ka katrs piektais kinoapmeklētājs vismaz vienreiz mūžā tomēr saņemas un aizceļo līdz savai iecienītajai kinovietai. Tiesa, tas notiek Lielbritānijā. Kāda statistika būtu Latvijā?
[s:2652]