/nginx/o/2018/07/12/8755789t1h94de.jpg)
Ziņkārība, vēlme pēc kā jauna, apnikums, bēgšana, kompleksi, seksuālas veselības problēmas… Kāpēc cilvēki apmeklē erotisko masāžu? Kādus pavērsienus partnerattiecībās var sagaidīt erotiskās masāžas seansa?
Ir vai nav krāpšana?
Iemesli, kāpēc cilvēki iet uz erotisko masāžu, nav viennozīmīgi nosaucami par «tāpat vien» izklaidēšanos un piedzīvojumu meklēšanu. Patiesība ir skaudrāka — nekas nenotiek tāpat vien.
Diplomātiskā servisa medicīnas centra ginekoloģe un seksopataloģe Aija Tula — Rijkure pamato, ka «vieglāk, protams, ir teikt — mani urdīja ziņkāre nevis, ka esmu neapmierināts ar dzīvi, sevi, partneri, ka nespēju meklēt racionālu izeju no sarežģītas situācijas.
Parasti cilvēkiem kaut kas nav kārtībā partnerattiecībās un vispirms jau emocionāli. Bet tiklīdz viens cieš, tā cieš viss kopumā — arī sekss. Nedomāju, ka šādi cilvēki ir laimīgi masāžas seansa laikā, jo viņu bauda nevar būt pilnīga, līdz galam. Jāsaprot, ka erotiskā masāža partnerattiecību problēmas neatrisina — problēma jārisina ar partneri divatā — kopā nevis atsevišķi un pie kāda svešinieka».
Viena erotiskās masāžas apmeklējuma reize var likties nevainīga, tomēr spēj sabojāt partnerattiecības neatgriezeniski, jo «iet uz erotisko masāžu ir šķietami solīdāk nekā pie prostitūtas. Masāžā dzimumakts taču it kā nav noticis!
Tomēr nevar aizmirst, ka dzimumakts un apmierinājums ir psihoseksuāls notikums. Un kaut kas ir noticis gan: proti, nepazīstamas personas fizikāls pieskāriens, glāsts.
Glāsta saņemšana IR seksuāls kontakts, ko apliecina bauda un vēlme turpināt, un tā ir uzskatāma par nodevību pret partneri, kurš nav bijis kopā ar otru. Vienam no partneriem veidojas blakus — seksuālas attiecības, kas nozīmē fiziskas, psiholoģiskas un sociālas attiecības. Erotiskajā masāžā trūkst tikai pēdējās».
Par dzimumakta pamatotu iespējamību erotiskās masāžas laikā liecinot kaut vai dzimumakta vienkārša definēšana. «Tas sastāv no vairākām fāzēm — dzimumtieksmes, erotiskā kairinājuma, erekcijas un ejakulācijas. Masāžas laikā tas viss ir, izpaliek tikai dzimumlocekļa ievadīšanas makstī,» stāsta Aija Tula — Rijkure.
Viedoklim, ka masāžas apmeklējumi salonā neatkarīgi no to biežuma un daudzuma, uzskatāmi par krāpšanu, daļēji pievienojas arī psihologs Māris Siliņš.
«Cilvēki paši nosaka savu attiecību robežas. Ja iešana uz erotisko masāžu tiek noformulēta kā krāpšana, tad skaidrs, ka krāpšana ir attiecību trūkuma deficīts. Tas, kam būtu jānotiek divu partneru starpā, tiek aiznests projām uz citurieni — pie svešinieka. Tad jāprot atbildēt sev pašam uz jautājumu, kāpēc to daru vai gribu darīt? Kāds ir mans mērķis?» jautā M. Siliņš.
Vēlme iet pie cita vai pievēršanās citam (alkohols, narkotikas) var būt signāls, ka cilvēks meklē izeju no kaut kādiem sarežģījumiem, bieži vien neapzinoties, ka tikai iekuļas vēl lielākās problēmās.
«Lai dažādotu attiecības, masāža var kalpot kā līdzeklis, bet tas nav risinājums. Atkarībā no pāra attiecību kvalitātes un motivācijas erotiskā masāža var palīdzēt, bet var arī graut attiecības.»
Tiesa, attiecību graušanas bīstamība vairāk skar tos pārus, kuri sev vien zināmu iemeslu dēļ ieslīgst pārspīlētās galējībās, sākot ar «kāpēc tu uz viņu tā paskatījies» un beidzot ar «darām tā, kā katrs gribam». M. Siliņš skaidro, ka «galējības vienmēr ir bīstamas.
Piemēram, ja pāris ir ar ļoti ciešām, noslēgtām attiecībām, nepieņem papildu impulsus no ārpasaules, tad viņiem var draudēt savstarpējās intereses apsīkums un vienam vai pat abiem partneriem var sākties reāls ārlaulības attiecību romāns».
Pilnu rakstu lasiet žurnāla «Una» aprīļa numurā.