Raksta foto

Nedēļas laikā publiskoti divi pētījumi par vardarbīgu datorspēļu ietekmi, un katra pētījuma rezultāti atšķiras.

Amerikas Psiholoģijas asociācija apkopojusi datus no vairākiem iepriekš veiktiem pētījumiem par vardarbīgām datorspēlēm un secinājusi, ka pastāv problēma, kas jārisina, samazinot vardarbību datorspēlēs.

Visvairāk asociācijas pārstāvjus satrauc, ka šādu datorspēļu uzbūve rada situāciju, kad pēc paveikta vardarbības akta 73% gadījumu spēlētājs par to nesaņem sodu. «Vardarbīgu aktu demonstrēšana, neparādot to sekas, iemāca jaunatnei, ka vardarbība ir efektīvs konfliktu risināšanas veids,» norāda Elizabete Karla, asociācijas pārstāve. «Savukārt, redzot ciešanas un sāpes, agresīva uzvedība var tikt apspiesta.»

Tāpat organizācija iesaka bērniem rūpīgāk skaidrot atšķirību starp virtuālo realitāti un dzīvi. Asociācija secinājusi, ka televīzijā un filmās redzamajai vardarbība nav tik lielas ietekmes kā datorspēļu vardarbībai.

Otru pagājušajā nedēļā publiskoto pētījumu veikusi Ilinoisas universitātes runas komunikācijas fakultāte sadarbībā ar Nanjangas Tehnoloģisko universitāti Singapūrā. Viņu secinājums — vardarbīgas datorspēles nerada ilgtermiņa vardarbības pieaugumu.

Testa dalībnieki spēlēja vardarbīgas datorspēles vidēji 56 stundas mēneša laikā. Viņu agresivitātes līmenis tika noteikts, analizējot viņu runasveida izmaiņas un tieksmi strīdēties.

Tai pašā laikā pētījuma autori norāda, ka pastāv īstermiņa agresivitātes pieaugums spēles laikā un īsi pēc tās.

Komentāri