«SEB Unibanka» brīdina klientus par mēģinājumiem nelikumīgi iegūt klientu attālināto norēķinu sistēmu autorizācijas līdzekļus: lietotāju vārdus, paroles, pieejas un autorizācijas kodus, informēja Haralds Burkovskis, «SEB Unibankas» sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītājs.
Vairāki «SEB Unibankas» internetbankas («Ibankas») lietotāji ir saņēmuši e-pasta vēstuli ar lūgumu apstiprināt vai autorizēt maksājumu no sava konta un tiek aicināti to darīt, sekojot vēstulē pievienotajai saitei un atverot pēc izskata «Ibankas» lapai līdzīgu interneta lapu. «SEB Unibanka» aicina ignorēt un neatbildēt uz šādiem sūtījumiem un atgādina, ka banka nekādos apstākļos neizmanto e-pastu, lai pieprasītu informāciju par klientu rīcībā esošajiem autorizācijas līdzekļiem.
«SEB Unibanka» arī atgādina, ka klientu finanšu informācija «Ibankā» ir aizsargāta pret nepiederošu personu pieeju ar daudzpakāpju drošības sistēmu un pirms darba sākšanas «Ibankā» klientiem ir iespēja pārliecināties par sakaru seansa partnera identitāti.
Lai rūpētos par savu datu aizsardzību, izmantojot internetā piedāvātos pakalpojumus, iesakām ievērot šādas rekomendācijas:
- Neizpaudiet lietotāja vārdu/ kodu, paroli un citu identificējošu vai finanšu informāciju nepiederošām personām. Glabājiet drošībā «Ibankas» autorizācijas līdzekļus: Kodu kartes, «Digipass» ierīces.
- Ja lietojat internetu publiskā vietā (piemēram, interneta kafejnīcā), pārliecinieties, ka neviens nenovēro, kā jūs ievadāt datorā kodus un paroles.
- Izvēlieties paroles, kas nav tieši saistītas ar jūsu vai ģimenes locekļu personības datiem (vārds, uzvārds, dzimšanas datums utt.), lietojiet gan burtus, gan ciparus. Nepierakstiet un neatstājiet paroles citiem pieejamās vietās. Nemainiet paroles, lietojot internetu publiskā vietā.
- Ja jums ir aizdomas, ka kāds uzzinājis jūsu paroli, nekavējoties to nomainiet.
- Neatbildiet uz e-pasta vēstulēm, kuras izsūtītas it kā bankas vārdā ar lūgumu nosūtīt jūsu identifikācijas datus (lietotāja kodu, paroles, pieejas kodus, PIN kodus, pases datus) vai citu personīgu informāciju uz kādu e-pasta adresi. Šādos gadījumos vienmēr sazinieties ar banku. Nesūtiet minēto un citu personīgo vai finanšu informāciju (piemēram, kredītu vai maksājumu karšu limitus, pēdējo piecu pirkumu detaļas), izmantojot internetu. Ievadiet «Ibankas» interneta adresi tieši, neizmantojiet e-pasta sūtījumā vai ne-bankas mājas lapā esošas norādes. Atcerieties, ka gan ekrānā redzamā norāde, gan interneta pārlūkprogrammas adreses laukā redzamā adrese var neatbilst tai, kurai jūs tiešām pieslēdzaties.
- Pirms sākt darbu ar «Ibanku», pārliecinieties par sakaru seansa partnera identitāti atbilstoši «Ibankā» norādītajām instrukcijām.
- No internetbankas vienmēr izejiet, nospiežot pogu «Beigt» un pēc tam aizveriet pārlūkprogrammu. Rīkojieties tā arī tad, ja tikai uz mirkli atstājat savu datoru bez uzraudzības.
- Iepērkoties internetā, izvēlieties tikai uzticamus uzņēmumus. Ja interneta veikala noformējums vai uzdotie jautājumi jums šķiet aizdomīgi, ieteicams izvēlēties citu pakalpojumu piegādātāju. Pārliecinieties, vai pakalpojuma sniedzēja uzrādītais telefona numurs un adrese ir patiesi.
- Pārliecinieties, ka dators, ar kuru strādājat internetā, ir aizsargāts ar antivīrusu un ugunssienu (firewall) programmām. Pārliecinieties, ka šīs programmas un jūsu datora operāciju sistēma ir papildināta ar pēdējiem ar drošību saistītiem uzlabojumiem.