Repše zaudē pilota tiesības

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Vakara Ziņas

No drošiem avotiem kļuvis zināms, ka politiķis Einars Repše vairs nedrīkst pilotēt gaisa kuģus.

Nepagarina apliecību?

No drošiem avotiem «Vakara Ziņām» kļuvis zināms, ka odiozais politiķis Einars Repše zaudējis pilota licenci. Viņš ar «Vakara Ziņām» kontaktēties nevēlējās — nometa telefona klausuli, pat neizdzirdējis jautājumu, — šāda necieņa pret žurnālistiem Repšem bijusi raksturīga arī agrāk.

Civilās aviācijas aģentūras Aviācijas personāla sertificēšanas daļas vadītājs Gunārs Prekelis bija atsaucīgāks: «Einaram Repšem pilota apliecība bija, atņēmis neviens to viņam nav, un pie vainas nav arī kādi neprofesionāli nodarījumi. Cilvēku, kuriem anulēta pilota licence, nav daudz, un Repšes viņu vidū nav. Cita lieta — vai uz šo brīdi apliecība ir derīga, un, pēc manā rīcībā esošās informācijas, Repšes apliecības derīgums ir beidzies, un viņš to nav pagarinājis.» Par sava līdera pasivitātes iemesliem neko nezināja teikt arī vairāki partijas biedri. «Viņš ar mums nekontaktējas,» teica kāds «Jaunā laika» deputāts, kurš nevēlējās publiskot savu vārdu presē.

Einaram Repšem bija tiesības vadīt gaisa kuģi ar vienu dzinēju viena pilota lidmašīnā. Apliecību izdod uz termiņu līdz pieciem gadiem, šajā laikā jāuztur arī kvalifikācija. «Par viņa profesionālo pārbaudi nekādas ziņas nav bijušas,» teica Prekelis. «Nav nekāds retums, ka cilvēki pēc pieciem gadiem neatnāk pagarināt termiņu. Iemesli ir dažādi — viens nav izgājis medicīnisko pārbaudi, cits zaudējis kvalifikāciju.» Bet Saeimas kuluāros joko, ka nu, zaudējis pilota apliecību, Repše vairs nespēšot tikt uz savu etnisko dzimteni — planētu Marss.

Vairāki negadījumi

Repšes attiecības ar gaisa kuģiem izpelnījušās plašu publicitāti ne tikai Latvijā, bet arī ārzemēs. Pirms trim gadiem Lietuvas prezidenta Rolanda Paksa vizītes laikā Repše sadomāja augsto viesi pats izvizināt ar helikopteru. «Nebija neviena, ko šis lidojums atstātu vienaldzīgu. Tas bija vairāk nekā briesmīgi,» laikrakstam «Lietuvos žinios» izteicies viens no lidojuma dalībniekiem, kad nonācis uz zemes. Pēc tikšanās Ikšķilē delegācijām bija jālido uz Piņķiem, bet vairāki delegāciju locekļi, arī Latvijas vēstniece Lietuvā Maira Mora, kategoriski atteikusies kāpt helikopterā. Repše esot lidojis tik zemu, ka pasažieri varējuši lasīt priežu čiekurus. Otrreiz toreizējais Latvijas premjers lidojis augstāk, taču plānoto desmit minūšu vietā lidojums ildzis gandrīz stundu, jo Repše gribējis ciemiņiem parādīt tā dēvēto Latvijas Šveici un Baltijas jūru. Arī citreiz viņš nav kautrējies savtīgi izmantot Gaisa spēku helikopterus.

Repše arī pats meistarojis lidaparātus. Viens 2001. gadā cieta traģiskā negadījumā: pie Rīgas robežas uz Vidzemes šosejas avarēja un sadega helikopters, tikai laimīgas nejaušības dēļ uz pārpilnās maģistrāles nesaduroties ar kādu automašīnu. Negadījumā gāja bojā tā pasažieris, bet lidaparāta pilots guva smagus apdegumus. Šo aptuveni trīs gadus veco helikopteru būvējis Repše, un tas skaitījies eksperimentāls lidaparāts. Divvietīgo «Rotorway Exec» lidaparātu Repše aptuveni gadu pirms traģiskā negadījuma par 45 000 latu pārdeva kādai tūrisma firmai.

Pirms desmit gadiem ar pašbūvēto žiroplānu Repše avarēja Rumbulas lidlaukā. Viņš ar lidaparātu pacēlās no Ikšķiles lidlauka un virs tā veica nelielu lidojumu. Neveiksmīgi paceļoties gaisā, lidaparāts zaudēja ātrumu un sadūrās ar zemi. Varbūt pēc visa tā Repše sapratis, ka lidošanai būtu jāmet miers un vairāk jāturas pie zemes?

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu