/nginx/o/2018/07/14/8978551t1hb316.jpg)
Iegādājoties bērnam rotaļlietu, vecāki vēlas dot to labāko. Taču medicīnas sfērā strādājošie atceras ne vienu vien skumju gadījumu, kad labais nodoms iepriecināt bērnu beidzas ar slimnīcas apmeklējumu, jo iegādātā prece bijusi ne tikai nekvalitatīva, bet pat bīstama mazuļa veselībai un dzīvībai.
Kam jāpievērš uzmanība, pērkot rotaļlietas? Latvijas Republikas likumdošana nosaka, ka uz mantiņas ir jābūt marķējumam, uz kura jānorāda šāda informācija:
ražotāja/importētāja nosaukums un preču zīme;
valsts, kurā rotaļlieta izgatavota;
marķējums CE, kas apzīmē, ka prece izgatavota atbilstoši Eiropas Savienības drošības standartiem;
brīdinājums par iespējamajiem lietošanas riskiem un norādījums, kā pareizi jālieto rotaļlieta;
ja ir nepieciešams, tad pievienota lietošana instrukcija valsts (latviešu) valodā.
Jānovērtē mantiņas ārējais izskats. Izplatītākie riska faktori ir:
sīkas detaļas, kuras var noņemt un iebāzt mutē. Bērns var norīt sīko priekšmetu un aizrīties;
stiprinājumiem un balstiem ir jābūt stabiliem un tādiem, lai tajos nevarētu iebāzt roku, kāju, pirkstu, tādējādi savainojoties;
novērtējiet, vai stūri un malas nav asas vai atskabargainas, lai krītot bērns nesagrieztos vai negūtu plēstas brūces;
bērnu rotaļlietām nevajadzētu saturēt garas auklas vai šņores. Ja mantiņai ir aukla, kas ir garāka par 22 cm, pastāv risks tādā sapīties un nožņaugties;
izpētiet, vai mīkstajām mantām izmantotie dekori (mati, pūkas, spalvas u.tml.) nav viegli noraujami, jo, iebāžot tādus mutē, pastāv risks nosmakt.
kvalitatīvai rotaļlietai nevajadzētu ost pēc ķīmiskām piedevām vai krāsvielām, jo tās var izraisīt saindēšanos vai alerģiskas reakcijas;
elektriskās rotaļlietas, kuru darbināšanā jāizmanto baterijas, kas pārsniedz 24 voltus, var izraisīt elektrošoku;
rotaļlietas, kas paredzētas lietošanai ūdenī, drīkst izmantot tikai vecāku klātbūtnē.
Vienmēr rūpīgi jāseko, lai rotaļlieta tiktu izmantota, ievērojot norādījumus, tomēr nekad nenovērtējiet par zemu bērna fantāzijas lidojumu. Un atcerieties, ka bērni pasauli iepazīst caur muti, tausti, redzi, kā arī pagaršojot un paostot.