Pieteikuma vēstules «pareizais tonis» un «spēcīgās» frāzes

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: «Apollo»

Ziemassvētkos un Jaunajā gadā vispieprasītākie amati ir Ziemassvētku vecītis un Sniegbaltīte. Bet arī viņiem jāmāk sevi pierādīt nežēlīgajā ziemas darba tirgū. Interneta personālatlases kompānija «CV Market» vēlas palīdzēt viņiem pieteikt sevi potenciālajiem darba devējiem — bērniem un viņu vecākiem, dodot padomus par pareizu pieteikuma vēstules noformēšanu.

Galvenais pieteikuma vēstulē ir norādīt, kāpēc tā tiek sūtīta un no kāda avota gūta informācija par konkrēto vakanci. Pretendējot uz vakanto Sniegbaltītes lomu, jāpārliecina bērni, ka tieši tava pieteikuma vēstule ir jālasa, jo caur darba devēja rokām iziet desmitiem un pat simtiem CV un vēstuļu.

Pieteikumā vēstulē, tāpat kā CV, jāatspoguļo savas personības iezīmes, motivācija un komunikācijas spējas, veltot tām pāris teikumus. Darba devēji un personālatlases speciālisti uzskata, ka pieteikuma vēstule ir kā darba meklētāja balss, tāpēc tai jābūt drošai un pārliecinošai.

Pieteikuma vēstuli var sadalīt trijās daļās. Pirmajā jānorāda amats un personīgā atbilstība amatam. Labs tonis ir iepriekš uzzināt informāciju par kompānijas darbiniekiem un vērtībām, kas noteikti jāmin pieteikuma vēstulē. Otrā vēstules daļa ir spēju, izglītības un pieredzes aprakstošais sektors. Trešajā daļā iepriekš jāizsaka pateicība par iespēju būt uzaicinātam uz darba interviju un jānorāda sava kontaktinformācija.

«Veiksmīgas vēstules recepte? Pieteikuma vēstulei jābūt cieši saistītai ar darba dēvēja biznesu. Jums jāparāda, ka saprotat kompānijas uzdevumus un tirgus specifiku, un jāpiesaka sevi kā cilvēku ar visam nepieciešamajām iemaņām, lai uzdevumus izpildītu. Uzdodiet sev jautājumu: «Kā es varu līdzēt šim uzņēmumam? Ko es varu izdarīt šā biznesa labā?» Centieties ne tikai vienkārši pieteikt sevi aktuālajai vakancei, bet arī parādīt, ka esat gatavs piedāvāt konkrētus risinājumus,» komentē «CV Market» direktors Vladimirs Korickis.

Padomi pieteikuma vēstules rakstītājam:

  • Piemēro vēstuli tās lasītājam — tev jāzina, kam adresēta vēstule.
  • Saglabā pareizo toni — vēstulei jābūt optimistiskai, draudzīgai.
  • Padari to pamanāmu — tev taču piemīt kaut kas, kas nepiemīt citiem.
  • Izmanto «spēcīgas» frāzes — «esmu pārliecināts», «noteikti varu».
  • Parādi savu komandas garu.

Pieteikuma vēstules JĀ:

  • Formāla valoda.
  • Vēstulei jābūt noformētai lietišķi.
  • Raksti to, ko vari piedāvāt darba devējam, nevis to, ko viņš, tavuprāt, var piedāvāt tev.
  • Vēstulei jābūt gramatiski un stilistiski pareizai.
  • Esi īss un konkrēts.
  • Drukā pieteikuma vēstuli uz kvalitatīva papīra.

Pieteikuma vēstules NĒ:

  • Nemini vēlamo atalgojumu.
  • Nelieto žargonvārdus.
  • Pārāk bieži nelieto «es».
  • Neesi augstprātīgs, lai darba devējam nerastos viedoklis, ka tu viņam izdari pakalpojumu, pretendējot uz konkrēto vakanci.
  • Neraksti vēstuli ar roku, bet gan datordrukā.
  • Izdomāta darba pieredze un meli neatstās par tevi labu iespaidu.
  • Vispārīga, kā no grāmatas norakstīta pieteikuma vēstule arī neliecinās par tevi labu.

Galvenais ir būt pārliecinātam par savām spējām un vēstulē rakstīto!

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu