/nginx/o/2018/07/14/9024637t1ha7b0.jpg)
Manga jeb japāņu komiksi mūsdienās ir ļoti populāri ne tikai Japānā, bet arī daudzās citās valstīs, un ar to aizraujas gan pusaudži, gan arī pieaugušie. Manga piesaista un «uzrunā» daudzus cilvēkus; tā ir ļoti daudzveidīga. Mangai kā komerciālam un kultūras produktam piemīt vairākas iezīmes, kas to padara atšķirīgu no citiem komiksu žanriem. Piemēram, tajā ļoti plaši tiek izmantots sievietes tēls – tas mangā sastopams ievērojami biežāk nekā Rietumu komiksos un ieņem daudz svarīgāku lomu.
Apgādā «Zvaigzne ABC» iznākusi «Lielā mangas grāmata», kurā izvērsti paskaidrots, kā zīmēt populārākos mangas tēlus – meitenes un zēnus, samurajus un monstrus, nindzjas un vampīrus, mūmijas un vilkačus, kibermeitenes un princeses, kā arī daudz ko citu.
Mangas lappusēs ir sastopami arī bruņinieki, rūķi, elfi un goblini, kā arī citi fantastiski radījumi. Mangā tiek izmantoti arī tēli, kas atspoguļo mūsdienu mūzikas stilus, piemēram, hiphopu, roku, popu utml. Mangas tēli uztverami ne tikai kā noteiktas estētikas atspoguļotāji, bet arī kā dzīves un domāšanas veida paudēji. Starp mangai raksturīgajiem tēliem samērā nozīmīgu vietu ieņem samuraji, kas galvenokārt bija karavīri, kas kalpoja feodāļiem vai imperatoram. Zinātniskajā fantastikā pastāv vairāki žanri, piemēram, meha manga. Tajā uzmanība pievērsta mašīnām, robotiem un līdzīgiem elementiem. Savukārt kiberpanka mangas, apvienojot tagadnes un nākotnes elementus kā sava veida konfrontāciju starp cilvēku un mašīnu, stāsta par tehnoloģiski attīstītu pasauli. Cits žanrs ir kosmiskā opera; tajā galvenā ideja ir starpzvaigžņu konflikts, kas kalpo kā fons kosmiskām kaujām un romantiskiem piedzīvojumiem.
Jāņem vērā, ka ievērojamo japāņu komiksu radošā procesa evolūcija bija iespējama tikai datoru tehnoloģiju attīstības dēļ.
Soli pa solim, rūpīgi ievērojot grāmatā dotos skaidrojumus, iespējams gūt praktiskas zināšanas, kas nepieciešamas, lai no skicēm radītu zīmējumus, lai izvēlētos veiksmīgāko tēla pozu, izstrādātu apģērbu, sīkdetaļas, kā arī lai izkrāsotu tēlu, izmantojot tehniku, kas vislabāk piemērota māksliniekam: krāsu zīmuli, marķieri, ūdenskrāsas, datora krāsas utt.