/nginx/o/2018/07/15/9253332t1h898c.jpg)
Joprojām ceļo e-pasta sūtījumi, kuru autori, uzdodoties par Hansabanku, mēģina iegūt internetbankas «Hanza.net» lietotāju datus.
AS «Hansabanka» preses sekretārs Ivars Svilāns «Apollo» iepriekš informēja, ka banka aicina nekādus datus šādā veidā nesniegt un atgādina, ka klientu dati nekad netiek prasīti ar e-pastu. Hansabanka patlaban strādā pie tā, lai nobloķētu krāpniecisko lapu un sāktu izmeklēšanu.
«Iesakām piesardzīgi izturēties pret katru e-pasta vēstuli, kurā tiek prasīta privātā informācija, jo finanšu institūcijas šādu informāciju nepieprasa ar e-pasta starpniecību,» norāda Svilāns.
Bankas pārstāvis uzsver, ka Hansabankas internetbanka ir drošs norēķinu veids, pastāvīgi tiek attīstītas un uzlabotas drošības sistēmas, taču vienlaikus jāatceras, ka katram lietotājam ir arī pašam uzmanīgi jāievēro drošības noteikumi, norēķinos internetā, un jāsargā savi personiskie dati: paroles, kodi, karšu numuri.
Pērn maijā Ekonomikas policijas pārvaldes darbinieki sadarbībā ar Hansabankas drošības speciālistiem operatīvi aizturēja trīs personas, kuras aprīļa beigās izplatīja krāpnieciskus e-pasta sūtījumus. Par notikušo tika sākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 193. panta 1. daļas «Par tādu datu iegūšanu, izplatīšanu vai izmantošanu, kas dod iespēju nelikumīgi izmantot finanšu instrumentu vai maksāšanas līdzekli». Likums par šādām darbībām paredz sodu ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz sešiem gadiem.
Svarīgas lietas, kuru iegaumēšana ļaus ātri atpazīt iespējamos krāpšanas mēģinājumus:
Speciālisti rekomendē regulāri pārbaudīt bankas kontu, kā arī lietot pārlūkprogrammas jaunāko versiju, instalēt visus atjauninājumus. Par visiem aizdomīgajiem sūtījumiem nepieciešams nekavējoties informēt banku.