Bolivudas «Kamasūtra» un netīrie trauki

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: no «Apollo» arhīva

Visos laikos un visās zemēs ir pastāvējusi sacensība starp tikumību un piedauzību. Tikai dažām sievietēm ir lemts kļūt par kurtizānēm, bet jebkura sieviete laiku pa laikam sapņo kļūt par kārdinātāju un iegūt varu pār vīriešiem. Taču pat kurtizānēm nevajag vienmēr piekrist mīlēties, jo, kā mums zināms, vīrieši nicina pieejamas sievietes.

Jūs varat iemācīties visu šo, bet... kolīdz pienāks īsta mīla, pār to nebūs varas nekādiem likumiem.*

Indiešu kino

Mūsu platuma grādos šis vārdu salikums katrai paaudzei izraisa atšķirīgas asociācijas. Jaunieši, iespējams, būs dzirdējuši par neticami ražīgo Bolivudas kino industriju un zinās, ka tur top apmēram trīs filmas dienā, no kurām redzēta visdrīzāk nav neviena. Vecākai un vidējai paaudzei tās ir jaunības un bērnības atmiņas: «Ziloņi — mani draugi», «Zita un Gita», «Diskodejotājs»... Radža, kurš apprec vienu, kaut mīl citu; ģimene, kas izraida dēlu, jo tas grib atvest mājās nepareizo meiteni. Kas vēl? Nu jā — dejas un dziesmas milzīgos daudzumos. Bet par to vēlāk.

Saknes

Skatoties indiešu kino, nevar redzēto nesalīdzināt ar pašmāju tikumiem. Tāpēc, ka kultūras atšķirības ir milzīgas, bet cilvēku emocionālā un instinktu pasaule — tik līdzīgas!

Sižets vairākumam indiešu filmu ir tas pats «Pūt, vējiņi!», tikai kultūras uzspiestās izpausmes citas. Viņu Uldis tāpat gatavs precēt Zani, kuru nemīl, un kāzu dienā acis ir nevis pie līgavas, bet meklē Baibiņu pūļa maliņā.

Nabaga Baibiņa ielēca Daugavā. Indijā meitenēm ir veselas divas citas iespējas: tikt apprecinātai ar vecāku izvēlētu vīru (arī par to vēlāk) vai kļūt par kurtizāni, kas nemaz nav sliktākais variants (un arī par to — tālāk). Iedomājieties vien, ka Bolivudas Baibiņa Ulda un Zanes pirmskāzu naktī ņem un pārguļ ar brašo līgavaini, lai laulības ceremonijas laikā iečukstētu jaunajai sievai:
— Es visu mūžu esmu valkājusi tavas vecās drēbes. Tagad tu saņem to, ko esmu lietojusi es.*

Erotika. Vieglā

Pārguļ. Tātad erotika. Vai tāda lieta Bolivudas kino maz ir? Jautājums šķiet lieks — jābūt un biezā slānī, jo Indija taču ir Kamasūtras dzimtene! «Patinam filmu» — jā, kaut kas bija gan! Abi dzied; tūlīt, tūlīt viņš viņu noskūpstīs, deguni jau saskaras, te pēkšņi meitene kā bulta metas skriet nezināmā virzienā, puisis pakaļ. Kad viņš viņu panāk, seko garum garā deja, kuras laikā skatītājs var iztīrīt zobus vai piezvanīt draugam.

Te, lūk, ir pirmā atšķirība starp latviešu un indiešu skatītāju, kur pēdējie mums nopietni ieliek. Viņiem deja ir ļoti svarīga dzīves sastāvdaļa, katrs tās elements ir izstrādāts, katram žestam ir sava nozīme. Tātad, kamēr mēs redzam tikai daiļas ķermeņu kustības, viņiem uz ekrāna noris centrālais dialogs starp mīlētājiem, kas tantriski var nozīmēt pat mīlēšanos, ko mēs, zemjostas domājošie ziemeļnieki, vienkārši nejēdzam nolasīt.

Vai mūsu vaina, ka senču tautiņdejas ar sprigulīšiem un grābeklīšiem galvenajās lomās nekādi neveicina ķermeņu valodas seksuālās izpausmes?! Toties mums ir dūraiņi. Arī indietis to rakstos neatšķirtu Jumīti no Auseklīša, kur nu vēl iedomātos, ka tie nav ieadīti tāpat vien. Tā ka — neizšķirts. Pagaidām...

— Ja jūs iemācīsieties īpašā veidā glāstīt sava mīļotā pēdas, jūs sagādāsiet viņam milzu labsajūtu. Un vienmēr atcerieties, ka mīlā galvenais ir daudzveidība. .. Pavērojiet, kā savienojas divi ķermeņi pirmajā reizē vai mīlnieki pēc karsta strīda. Viņu augumi ir pilni enerģijas un burtiski deg kaislē.*

Erotika. Smagā

Savādi, ka Indijā jau starp IX un XIII gs. katrs dievlūdzējs, tuvojoties un ieejot reliģiskās celtnēs, redzēja smalkākās dabiska izmēra erotiskās ainas, ko vien pasaule jebkad pazinusi. Skulptūras, kurās varbūt cilvēki, varbūt dievības savienojušies koitiskos apskāvienos. Lūk, jums Kamasūtra — visplašākā jutekliskuma un seksuālo ainu gamma; erotisks prieks, maigums, rotaļīgums un kaisle, saplūstot svētītā ekstāzē.

Savādi tāpēc, ka šodien seksualitāte pie svētīta altāra valdošajai Rietumu reliģiskajai domai nav aptverama, un indiešu kino seksa, tāpat kā PSRS, vienkārši nav! Bet to, kas notiek dejās un dziesmās, mums, kā secinājām, nav lemts ieraudzīt.

Pavisam nesen gan Bolivudā esot uzņemta sensacionāla filma, jo tajā redzams... pirmais skūpsts!!! Pavisam cits stāsts ir desmit gadu vecā filma «Kamasūtra» — tā pilnībā attaisno savu nosaukumu un var droši stāties līdzās, ja ne pat pārspļaut Eiropas kino erotisko ainu gigantus, jo te ir teorija plus prakse. Īsta bauda acij un ausij.

— Maigām sievietēm visam jāsākas maigi un nesteidzīgi. Pirmās trīs dienas pēc kāzām jaunlaulātajiem vajag atturēties no seksuāliem kārdinājumiem. Desmitajā naktī karalis uzsāks ar tevi liegu mīlas rotaļu, lai tu viņam uzticētos. Viņš maigi apskaus tevi, bet tu nepretojies un ļauj viņam iebāzt tev mutē... beteles riekstu.*

Erotiskās rotaļas ar ēdieniem indiešu kino ir reti izsmalcinātas. Turklāt tās nav tikai rotaļas — viņi ļoti labi zina, kuras maņas uzkņudinās tas vai cits partnerim mutē ievilinātais kārums.

* Citāti no filmas «Kamasūtra».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu