Latvija — bojāgājēju zeme

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Biznesa žurnāla «Forbes» izveidotajā Eiropā bīstamāko autovadītāju sarakstā Latvija ierindojas otrajā vietā. Pētījumā secināts, ka visbīstamākā satiksme Eiropā ir Baltijas valstīs — Lietuva ir pirmajā vietā, Latvija otrajā, bet Igaunija trešajā vietā. «Forbes» pētījumā apkopoti 2006. gada dati par bojāgājušajiem uz autoceļiem uz miljonu iedzīvotāju 28 Eiropas valstīs.

«Nav pārsteigums, ka satiksmes drošība Baltijas valstīs ir vissliktākā. Pēdējos piecos gados piedzīvotais straujais ekonomiskais izaugums ir veicinājis patēriņu un arī palielinājis automašīnu skaitu uz autoceļiem, taču infrastruktūrā un satiksmes drošības uzlabošanā ir veikts maz ieguldījumu, kā arī nav augusi apziņa, ka bīstama braukšana apdraud citus,» teikts «Forbes» ziņojumā.

Latvijā pērn, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, satiksmē bojā gājuši 177,4 cilvēki, Lietuvā — 223, Igaunijā — 151,7 cilvēki. Kopumā pērn Latvijā autoavārijās bija 407, Lietuvā 759, bet Igaunijā 204 upuri.

Ceturtajā vietā «Forbes» topā ierindojas Grieķija, bet pirmajā desmitniekā kopumā dominē Viduseiropas un Austrumeiropas valstis — Polija, Slovēnija, Ungārija un Čehija. Visdrošākie autoceļi ir Maltā (10 bojāgājušie avārijās), kam seko Nīderlande (730) un Zviedrija (445).

«[Baltijā] daudzi brauc dzērumā. Augstais stabilais korupcijas līmenis un kukuļu došana šoferus dara drošus, ka gadījumā, ja pat viņus policija aizturēs, braucot dzērumā, nekas ar viņiem nenotiks,» žurnālam «Forbes» skaidro Londonā dzīvojošā lietuviešu analītiķe Agnija Baranauskaite. «Forbes» arī norāda, ka dzērājšoferu skaits ir audzis kopā ar vispārējo autobraucēju skaita pieaugumu. Eiropas Komisijas šogad izplatītajā ziņojumā teikts, ka Igaunijā 23,5 procentu autoavāriju pērn notika ātruma pārsniegšanas dēļ. Latvijā šis rādītājs bija 21,7 procenti, bet Lietuvā — 14,8 procenti. «Forbes» norāda, ka plānotā «Rail Baltic» dzelzceļa sistēma varētu atvieglot situāciju, tomēr tas nav gaidāms tik drīz, jo apjomīgo projektu plānots pabeigt, agrākais, 2014. gadā.

Satiksmes drošība Latvijā nav īpaši uzlabojusies arī šogad. Kā liecina Ceļu policijas apkopotā statistika, šogad līdz 11. decembrim Latvijā autoavārijās gājuši bojā 387 cilvēki, no viņiem 11 bērni. Dažādas traumas satiksmes negadījumos guvuši 5793 cilvēki (pērn 5059), no viņiem 544 bērni (pērn 524).

Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš gan mierina, ka salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem Latvija bīstamāko autovadītāju sarakstā ir noslīdējusi no pirmās uz otro vietu. «Jā, šobrīd mums viss nav kārtībā, bet to var ilgtermiņā labot. Turklāt jāņem vērā cits tops — valstis, kuras ir uzlabojušas satiksmes drošību. Šajā sarakstā Latvija ir trešajā vietā. 2006. gadu salīdzinot ar 2005. gadu, bojāgājušo skaits ir samazinājies par 20 procentiem. Šajā topā mums priekšā ir Francija un Portugāle, bet daudzas citas attīstītās Eiropas valstis ir pēc Latvijas,» norāda Ceļu policijas šefs.

E. Zivtiņš ir pārliecināts, ka 2010. gadā autoavāriju upuru skaitu izdosies samazināt uz pusi, bet 2013. gadā par 70 procentiem. «Mēs strādājam, cik labi vien varam. Protams, var gribēties labākus rezultātus, bet tas nav izdarāms vienā dienā,» piebilda Ceļu policijas priekšnieks.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu