Atzīst ātrās palīdzības dispečeres vainu

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Liepājas reģionālajā slimnīcā pabeigta dienesta izmeklēšana sakarā ar ātrās palīdzības izsaukuma nepieņemšanu, kā dēļ autobusa pieturā 14. martā nomira cilvēks.

Dienesta izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājs, slimnīcas valdes loceklis medicīnas jautājumos Edvīns Striks atzīst, ka dispečere nav rīkojusies atbilstoši normatīvajiem aktiem. Komisija uzskata, ka dispečere šo darbu turpināt nevar. Nākamnedēļ paredzēta slimnīcas valdes sēde, un, kā man sacīja valdes priekšsēdētājs Juris Bārzdiņš, tajā tiks izlemts arī dispečeres liktenis. «Savā līdzšinējā amatā viņa noteikti nestrādās, bet, tā kā speciālistu mums trūkst, atradīsim, kā citādi izmantot šo darbinieci,» neslēpa J. Bārzdiņš. Viņaprāt, tā ir bijusi «cilvēciska kļūda», nevis apzināta ļaunprātība. Dispečeres rīcību vērtēs arī policija, kuras rīcībā nodoti visi dispečerdienesta tās dienas sarunu ieraksti — patlaban vēl turpinās izmeklēšana.

Edvīns Striks slimnīcas vārdā izteicis visdziļāko līdzjūtību piederīgajiem. «Notikušais atgadījums, kad laikus netika nosūtīta Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigāde pie pacienta, nopietni satrauc. Slimnīcas darbiniece subjektīvi novērtēja situāciju un neizdarīja virkni darbību, kas noteikti normatīvajos dokumentos. Mums ir jāizvērtē, kāpēc tik pieredzējusi dispečere ar lielu darba stāžu, kurai līdz šim nav bijuši nekādi darba pārkāpumi, izdarīja šādu kļūdu. Iespējams, tam ir dziļākas saknes, kas meklējamas medicīnas nozarē valstī kopumā,» sacīja E. Striks.

Liepājā nebūt nav sliktākais stāvoklis valstī, taču arī te Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMP) dienestā trūkst 25% no nepieciešamā darbinieku skaita. Veicot dienesta izmeklēšanu, izvērtēti arī NMP izsaukumi 2007. gadā. 20% no visiem izsaukumiem ir saistīti ar alkohola lietošanu, un 4% ir viltus izsaukumi. Kopā — gandrīz 25%. Tas nozīmē, ka viena ceturtā daļa no visiem izsaukumiem ir nepamatoti, uzsver E. Striks. Tuvākajā laikā NMP dispečerdienestā strādās divas dispečeres, nevis viena, kā līdz šim. NMP virsārstei Ingrīdai Jakovickai uzdots kontrolēt dispečeru darbu, veikt izsaukumu analīzi, nepieļaut virsstundu darbu dispečerdienestā un par rezultātiem ik rītu ziņot ārstu sanāksmē. Vienlaikus ieviesta arī jauna vienota datorizēta izsaukumu pieņemšanas sistēma, lai maksimāli izslēgtu subjektīvo faktoru. Tas nozīmē, ka, zvanot uz NMP, iedzīvotājiem arī turpmāk jārēķinās ar to, ka tiks uzdoti noteikti jautājumi, kurus vajadzētu uztvert nopietni un sniegt uz tiem nepieciešamās atbildes.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu