Tests «Cik labs saskarsmes meistars tu esi?»

FOTO: EPA - AFI

Ne tikai darbā vai karjeru taisot, bet arī kontaktējoties ar partneri, tev šīs iemaņas var noderēt.

1. Kad cita persona ar tevi runā, tu:

a) velti viņai visu savu uzmanību
b) klausies viņā, kamēr tavs prāts šad un tad novirzās no sarunas
c) reti klausies, un tavs prāts visai daudz klīst apkārt

2. Prezentējot informāciju, tu:

a) nodrošini klausītājiem plašas iespējas iejaukties tavā runā prezentācijas laikā
b) reizēm ļauj cilvēkiem iejaukties, ja redzi, ka viņi to vēlas
c) labprātāk pabeidz savu stāstījumu un tad uzklausi jautājumus vai lūdz precizējumus

3. Cenšoties kādu pārliecināt kaut ko darīt, tu:

a) prezentē tikai racionālus argumentus
b) prezentē racionālus argumentus, bet lieto arī emocionālas ziņas
c) apelē pie klausītāja sirdsapziņas tikai emocionālā līmenī

4. Pirms svarīgas ziņas nodošanas kolēģiem tu:

a) rūpīgi izplāno to, ko grasies teikt
b) apdomā savu sakāmo, bet neplāno to detalizēti
c) maz plāno, ļaujies straumei un pasaki savu domu

5. Ja kāds nav labi veicis konkrētu darbu un tu esi vadītāja, tu:

a) esi visai uzstājīga un tieša, vērtējot sava padotā darbu
b) centies paziņot par problēmu mierīgi, bet arī ar zināmu uzstājību
c) centies atbalstīt cilvēku, bet ļauj viņam nojaust, kas viņa rīcībā bija nepareizs

6. Ja tev kāds būtu jāatlaiž, tu:

a) ļautu to izdarīt personāldaļas vadītājam
b) lielāko daļu atbildības par šo pienākumu atstātu personāldaļas ziņā, bet piedāvātu iespēju apspriest šo jautājumu arī ar tevi
c) tiktos ar darbinieku aci pret aci

7. Ierodoties darbā, tu:

a) plāno savu saskarsmi, sastādot veicamo darbu sarakstu — sapulces, kurās jāpiedalās, e-pasti, uz kuriem jāatbild
b) atbildi uz to informācijas plūsmu, kas ienāk dienas laikā
c) zināmā mērā saplāno pienākumus, bet pieļauj, ka var rasties arī neparedzēti darbi

8. Telefona īsziņas, tavuprāt, ir:

a) veids, kā sazināties ar draugiem un norunāt sadzīviskus pasākumus
b) primārā metode kolēģu informēšanai
c) veids, kā brīdināt kolēģus par nozīmīgiem jaunumiem

9. Tavuprāt, atbilstošas pareizrakstības un gramatikas lietošana ir:
 
a) obligāts komunikācijas priekšnoteikums
b) novecojusi formalitāte, jo mūsdienu saskarsme ir daudz neformālāka
c) jaukas un patīkamas zināšanas, ja tās pārvalda, tomēr nav īpaši būtiskas

10. Svarīgu lēmumu pieņemšanas laikā sapucē tu:
 
a) vairāk runā nekā klausies
b) vairāk klausies nekā runā
c) runā un klausies vienlīdz daudz

Kāds ir tavs rezultāts?

1. jautājums a = 3, b = 2, c = 1
2. jautājums a = 2, b = 3, c = 1
3. jautājums a = 1, b = 3, c = 2
4. jautājums a = 3, b = 2, c = 1
5. jautājums a = 2, b = 3, c = 1
6. jautājums a = 1, b = 2, c = 3
7. jautājums a = 2, b = 1, c = 3
8. jautājums a = 2, b = 1, c = 3
9. jautājums a = 3, b = 1, c = 2
10. jautājums a = 1, b = 3, c = 2

Ko nozīmē tavs rezultāts?

21—30 punkti

Tu esi laba saskarsmes meistare, apdomīga, kaislīga un gatava uzklausīt. Tu ieplāno laiku, lai apsvērtu, kā jūtas otra puse, un esi pievērsusies pastāvīgai tavu saskarsmes prasmju uzlabošanai gan domājot par tās stilu, gan iemācoties lietot jaunākās tehnoloģijas. Reizēm tev ir grūti līdzsvarot savu IQ (intelektu) ar EQ (emocijām), jo tu nespēj izvēlēties, vai sniegt kailus faktus, vai paust personisko aizrautību par apspriežamo tematu.

11—20 punkti

Tev piemīt labs komunikācijas instinkts, kas lieti noder lielākajā daļā biznesa situāciju. Vairumā gadījumu tu visai labi plāno, velti laiku, lai apdomātu, ko vēlies citiem pastāstīt, un esi pašpārliecināta savā darbībā. Reizēm tev rodas sajūta, ka neesi sevi prezentējusi no labākās puses vai neesi pietiekami pamatojusi savu sacīto, jo tev nav bijis gana daudz laika apdomāties.

1—10 punkti

Lai gan tu saproti komunikācijas pamatbūtību, tev ir nepieciešams laiks, lai pieslīpētu savu stilu. Tu jūti, ka nereti citiem cilvēkiem tavs viedoklis nav izprotams vai arī viņi tev pretojas bez nozīmīga pamatojuma. Tu bieži vari iestigt informācijas pārpilnības purvā, tāpēc tev ir jāatrod iespēja izšķirot ienākošo informāciju. Iespējams, pieejamās tehnoloģijas tu nelieto pietiekami efektīvi.
-----------------------------
Raksta tapšanā izmantota Teo Teobalda un Kerija Kūpera grāmata «Apklusti un klausies! » Izdevējs — Lietišķās informācijas dienests.

Uz augšu