Vācu arhitekti par pusmiljonu latu Rīgā projektēs Austrumu maģistrāles posmu no Ieriķu līdz Vietalvas ielai.
Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja interneta mājaslapā publicētais paziņojums, Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātajā konkursā Austrumu maģistrāles posma būvprojekta izstrādei uzvarējusi Vācijas kompānija «Basler&Hofmann Deutschland GmbH Planen und Beraten».
Paredzamā līguma vērtība ir 489 000 latu bez pievienotās vērtības nodokļa.
Kā ziņots, Austrumu maģistrāle uzņems kravu transporta plūsmas un atslogos Rīgas vēsturisko centru, Daugavas krastmalu un 11.novembra krastmalu no kravu autotransporta un tranzīta satiksmes. Līdz ar Austrumu maģistrāles atklāšanu kravas autotransportam būs skaidrāks maršruts, kā nokļūt Rīgas ostā.
Austrumu maģistrāle savienos Viestura prospektu ar Dienvidu tiltu, kur Dienvidu tilta 2.kārtas gaitā pašreizējā Slāvu aplī būs izbūvēts trīs līmeņu šķērsojums un Slāvu dzelzceļa pārvads būs izbūvēts ar astoņām kustības joslām.
Līdz šim jau ir izbūvēti vairāki Austrumu maģistrāles posmi: Vairogu ielas satiksmes pārvads, Vairogu iela līdz Ieriķu ielai, kā arī uzbūvēts Piedrujas ielas posms no Slāvu rotācijas apļa līdz Vietalvas ielai, bet pilnībā Austrumu maģistrāles būvdarbus plānots pabeigt līdz 2012.gadam.
Jau ziņots, ka Austrumu maģistrāles posma no Gaujas ielas līdz Meža prospektam būvniecību paredzēts pabeigt 2008.gada vasarā.
Atbilstoši Rīgas attīstības plānam 2006.-2018.gadam Austrumu maģistrāle ir paredzēta kā viena no maģistrālo ielu tīkla sastāvdaļām, kura nodrošina tranzīta satiksmes kustību, uzņem galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes un izvada to uz ārējo ceļu tīklu.
Maģistrāles posma Gaujas iela-Meža prospekts būvniecības izmaksas ir 5,3 miljoni latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli. 75% no tā ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums, 20% - Rīgas pašvaldības finansējums un 5% - valsts finansējums.
Plānotā satiksmes intensitāte šajā autoceļa posmā ir 30 000 automašīnu diennaktī, līdz ar to autoceļš tiek būvēts ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, kā arī atsevišķām joslām nobraukšanai, sacīja būvprojekta izstrādātājs Jānis Bicāns.