Skip to footer
Šodienas redaktors:
Helga Justīne Siksne
Iesūti ziņu!

«Volkswagen Passat CC» tests

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Tas ir «Volkswagen Passat» ar četrām durvīm, taču nav ne sedans... Tā nosaukumā iekļauta abreviatūra «CC», taču tas nav kabriolets... Kas tas ir? Uzmini nu! Iztulkojot divu mistisko «C» burtu šifrējumu «Comfort Coupe» (komforta kupeja), uzreiz kļūst skaidrs – tas ir «Mercedes-Benz CLS» tautai.

«Volkswagen Passat CC» ir pirmais šī ražotāja vērienīgais centiens iespiesties «premium» klasē, pēc izmisīgajiem centieniem to izdarīt ar «Phaeton». «Passat CC» nav gluži tas pats «Passat» sedans ar nedaudz izmainītu jumta līniju aizmugurē. Jaunā kupeja, kas faktiski ir cits automobilis uz «Passat» šasijas, ir ieguvusi citu imidžu, vizuālo tēlu un pludlīnijas, kā arī izmērus – auto ir par dažiem centimetriem garāks un platāks, un kas pats galvenais – par pieciem centimetriem zemāks. «Volkswagen» dizaineri to ir centušies padarīt izskatīgāku, izteiksmīgāku un sportiskāku, taču ātri uzmetot skatienu, visi šajā automobilī tik un tā saskata «Passat», jo neskatoties uz to kā vilku baro, tas tā pat uz mežu skatās - tas šā vai tā iemieso nu jau padzīvojušo «Passat». Radikālākā atšķirība ir durvis bez stiklus iekļaujošajiem rāmjiem un četras sēdvietas, ko vācu pircēji nespēj «sagremot».

Taču Latvijā, neskatoties uz dziļo autotirdzniecības krīzi, šis auto noteikti atradīs savus pircējus. Noteikti to nebūs daudz, jo arī «latvietis praktiskais» diez vai būs ar mieru, pērkot «Passat» apzināti atteikties no piektās sēdvietas un «trīs spaiņiem» bagāžas nodalījuma ietilpības. Tomēr tam ir zināms pluss, katram «Passat CC» īpašniekam būs iespēja, būt pirmajam ciemā...

Šobrīd pircējiem «Passat CC» tiek piedāvāts ar trijiem benzīna dzinējiem – 1,8TSI, 2,0 TSI un 3,6 FSI, kā arī 2,0 TDI dīzeļdzinēju, kurš pieejams ar diviem dažādiem zirgspēku pildījumiem. Visi dzinēji, izņemot lielo sešcilindrinieku, ir pieejami ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, automātiskā DSG kārba savukārt ir komplektējama ar visiem dzinējiem, izņemot divu litru turbo motoru, kuru DSG vietā iespējams sapārot ar sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. 3,6 FSI dzinēju iespējams komplektēt tikai ar DSG pārnesumkārbu, un standarta komplektācijā to pavada «4Motion» pilnpiedziņas sistēma.

Atšķirībā no pārējiem «Passat» modeļiem, «Passat CC» nebūs nekādas «plikās» versijas. Visi šie automobiļi tirdzniecībā nonāks ar diezgan lepnu komplektāciju, kas atšķirsies vienīgi no tā, kāds dzinējs ir izvēlēts. Pie kam atšķirības standarta komplektācijā nav visai lielas – jaudīgākie dzinēji tiek aprīkoti ar adaptīvo piekares regulēšanas sistēmu. Ar 3,6 FSI dzinēju aprīkotie auto standartā saņems tāda paša izmēra (17 collu) diskus, tikai ar savādāku zīmējumu, savukārt vājākais dīzeļdzinējs tiek tirgots komplektācijā ar papildus apsildītāju. Kā jau visām jaunajām, šāda līmeņa automašīnām standarta komplektācijā ir viss nepieciešamais, bet pārējais pieejams par papildus samaksu. Salīdzinoši papildaprīkojuma saraksts nav garš, un lielu daļu no tā aizņem dažādu izmēru un zīmējumu riteņu diski, kā arī dažādas audio sistēmas. Interesantākās un nozīmīgākās lietas, ko iespējams atrast maģiskajā sarakstā ir automātiskais, divu joslu gaisa kondicionētājs ar kuru iespējams aizstāt standartā atrodamo pusautomātu, ziemas paketes ar sēdekļu un vējstikla mazgāšanas šķidruma apsildi, biksenona lukturi ar līkumu izgaismošanas funkciju, ādas salona apdare, priekšējo sēdekļu ventilācija, priekšējie un aizmugurējie parking sensori, adaptīvā kruīza kontrole un miglas lukturi.

Komforts
Komforta ziņā par «Passat CC» nenākas sūdzēties, jo auto tiešām atbilst tās nosaukumā saīsinātajam apgalvojumam. Salons ir plašs gan priekšā, gan aizmugurē. Priekšējie sēdekļi ir ieguvuši visai sportisku formu, un nodrošina daudz ērtāku sēdēšanu, kas protams priecē, jo «Volkswagen» modeļiem tipiski ir ļoti vienkāršas formas krēsli. Arī no aizmugurējās rindas ir pazudis tipiskais dīvāns un tas ir aizstāts ar divām atsevišķām sēdvietām, taču nevar neko iegūt, neko nezaudējot – piektajam cilvēkam vietas nav, un aizmugurējās sēdvietas vislabāk var izbaudīt nepārāk gari cilvēki, jo griestu augstums, pateicoties kupejas tipa virsbūvei ir samazinājies. Taču ņemot esošo sēdekļu ērtumu un dažādos, noderīgos niekus, kas gluži kā pēc vētras ir izkaisīti pa visu salonu, jāsaka, ka šis viennozīmīgi ir ērtākais «Passat», ja ne pat ērtākais «Volkswagen». Salona aizsardzība no dažādiem trokšņiem arī ir krietni uzlabota, kas tikai un vienīgi palielina pasažieru komforta sajūtu.

Ņemot vērā, ka vienīgais atmosfēriskais dzinējs «Passat CC» dzinēju gammā ir 3,6 FSI, par dinamikas trūkumu nebūtu jāsūdzas. Vienīgi vājākais – 140 zirgspēku dīzeļdzinējs ir nedaudz kūtrāks par pārējiem (9,8 sekundes līdz 100 km/h). Naskākais, kā jau to var viegli uzminēt, ir sešu cilindru 3,6 litru benzīna dzinējs, kas automašīnu līdz 100 km/h spēj iestumt 5,6 sekundēs, tomēr, pateicoties šīs automašīnas smagnējumam, sajūta nav tāda, ka tas būtu ļoti sportisks dzinējs. Tas drīzāk ir lielceļu karalis, nevis nasks skrējējs līkumainos ceļos. Pārējiem dzinējiem dinamikas parametri ir visai līdzīgi – 1,8 TSI un 170 zirgspēku 2,0 TDI līdz 100 km/h spēj ieskrieties 8,6 sekundēs, bet 2,0 TSI, atkarībā no izvēlētās pārnesumkārbas – 7,6 vai 7,8 sekundēs.

Vadāmība
Šai automašīnai vairāk gan piestāvētu klasiskā piedziņa, taču, sapņojot, vajag aizvērt acis, un nākas samierināties ar to kas ir. Mūsuprāt «Passat CC» vislabāk vadās ar pašu vieglāko un lētāko dzinēju – 1,8 TSI. Šis dzinējs ir ļoti fleksibls un dinamisks, un automašīna ar to ir viegli vadāma, ko var izskaidrot ar mazāku slodzi uz priekšējo asi. Ļoti līdzīgas, bet ne tik izteiksmīgas, sajūtas sagādā arī visi divu litru dzinēji, vienīgi 140 zirgspēku dīzelis nav tik dinamisks. 3,6 litru dzinējs, kā jau minēju iepriekš, kopā ar visu riteņu piedziņas sistēmu ir par vairāk kā 200 kg smagāks un, braucot, rada smagnēju sajūtu, kā arī neticību tam, ka asākus līkumus ar to ir iespējams izbraukt tik ātri cik var. Papildus vadāmības uzlabošanai ir radīta adaptīvā šasijas kontrole, kas piedāvā trīs regulējumus: normālu, sporta un komforta. Ja godīgi, īsti nav skaidra šīs sistēmas nepieciešamība, jo agru vai vēlu šīs automašīnas īpašnieki atgriezīsies pie normālā režīma un aizmirsīs, gan par nogurdinoši cieto sporta režīmu, gan amerikāniski līgano komforta režīmu. Nobeidzot stāstu par vadāmību jāatzīst, ka šī automašīna vadās tieši tā kā vadās visas šāda izmēra, kvalitātes priekšpiedziņas automašīnas. Diemžēl pilnpiedziņu mums neizdevās izmēģināt slidena ceļa apstākļos, taču domājams, ka nekādi sevišķi pārsteigumi nebūtu.

Neskatoties uz kupejas formām, «Passat CC» praktiskums ir tieši tādā pašā līmenī kā automobilim ar sedana tipa virsbūvi. Tā bagāžas telpas ietilpība ir samazinājusies par nieka 32 litriem, un šā vai tā ir 532 litri, kas ir pilnīgi pietiekami, ja negrasaties ar šīs automašīnas palīdzību pārvākt savas mantas no viena dzīvokļa uz citu. Domājot vai šis auto ir praktisks, ir sev jāatbild tikai uz vienu jautājumu: «Kad es pēdējo reizi kaut kur braucu ar pieciem cilvēkiem automašīnas salonā?« Ja nespējat atcerēties, tad šis auto Jums der.

Drošība
Radot šo automobili «Volkswagen» īpašu uzmanību ir pievēris tieši drošībai. Gan automašīnas standarta komplektācijā, gan papildus aprīkojumā ir iespējams atrast ļoti daudz dažādus ierakstus, kas liecina par šīs automašīnas aktīvajām un pasīvajām drošības sistēmām, kuru uzdevums ir maksimāli novērst automašīnas iespēju nobraukt no ceļa vai ietriekties kādā šķērslī, kā arī pasargāt pasažierus, ja nu gadījumā kaut kas ir noticis. Viena no sistēmām, kas debitē šajā auto ir sistēma, kas neļauj izbraukt no braukšanas joslas. Tā, pamanot, ka auto, bez pazīmēm, ka vadītājs to vēlas, tuvojas braukšanas joslu ierobežojošajai līnijai, ne tikai signalizē par to, bet arī pagriež stūri, lai auto ieņemtu pareizo trajektoriju. Ja stūre tiek atlaista pavisam un sistēma trajektoriju izlabo vairākas reizes pēc kārtas, auto sāk «kaukt kā negudrs» mēģinot atgādināt, ka tajā nav iebūvēts autopilots.

Spriedums
Jāsaka, ka «Passat CC» ir daudz interesantāks automobilis par savu brāli sedanu. Tas ir divreiz lētāks par savu tuvāko konkurentu «Mercedes-Benz CLS» tāpēc no tā nav iespējams prasīt to pašu, ko no dārgākā eksemplāra, taču tas šā vai tā ir automobilis ar kuru droši un ērti var nokļūt no punkta A uz punktu B. Visticamāk šo automobili iekāros daudzi interesantu un savādāku automobiļu cienītāji un tas nebūs arī nekāds brīnums. Diez vai tas ir piemērotākais automobilis ģimenes vajadzībām, bet kā vidējā vai augstākā līmeņa vadītāja automobilis tas varētu kalpot teicami. Interesanti, ka arī šis auto vislabākais ir ar 1,8 litru turbo benzīna motoru, kas visticamāk arī būs populārākais dzinējs. «Passat CC» cenas svārstās no 26497 līdz 36469 eiro, kas ir aptuveni tajā pašā līmenī, kurā atrodas «Passat» sedans lepnākajā komplektācijā, un tas nav brīnums, jo «Passat CC» komplektācija ir tādā līmenī.

Komentāri
Nepalaid garām
Uz augšu