Skip to footer
Šodienas redaktors:
Helga Justīne Siksne
Iesūti ziņu!

«Rinspeed iChange» - braucošs nākotnes auto koncepts

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

[gal:416704]

Jebkurš futūristiska jeb progresīvu tehnoloģiju auto projekts nobāl, kad pie darba ķeras Šveices inženieru ateljē «Rinspeed». Precīzākais epitets, kas raksturo «Rinspeed» darbību ir kreativitāte – spēja iedomāties un realizēt projektus, kas citiem pat nav ienākuši prātā. Jaunākā «Rinspeed» ideja ir adaptēties spējīgs auto, kuru šveicieši ir iemiesojuši reāli braucošā konceptauto «iChange».

Šajā gadījumā nav runa par adaptēšanos ceļa situācijai, ko lielākā vai mazākā mērā spēj vairums mūsdienu auto. «Rinspeed iChange» spēj adaptēties pasažieru skaitam automašīnā, un atbilstoši tam mainīt auto virsbūves formu. Šis koncepcijas pamatā ir fakts, ka enerģija, kas nepieciešama auto kustībai, ir atkarīga no trīs pamata faktoriem – auto svara, automašīnas diznēja un transmisijas, kā arī virsbūves aerodinamikas.  

Pirmos divus faktorus izmainīt ir visai grūti, tāpēc «Rinspeed» inženieri ir izlēmuši, ka auto ir jāspēj mainīt virsbūves forma. Rezultātā ir iegūts auto ar sēdvietu formulu: «1-2-3». Praksē tas nozīmē, ja auto brauc viens cilvēks, tad virsbūve ir zemāka, līdz ar to samazinot gaisa pretestību. Savukārt iekāpjot diviem vai trim cilvēkiem virsbūve tiek paaugstināta, lai nodrošinātu komfortu šiem pasažieriem.

Kā redzams attēlos, tad «Rinspeed iChange» nav durvju, bet pasažieru iekāpšanai tiek izmantota elektriski paceļama jumta daļa. Taču šie nebūt nav vienīgie interesantie «Rinspeed» inženieru izdomas objekti. Piemēram, auto aizdedzes atslēgu aizstāj «iPhone» tālrunis; virsbūvē iestrādāti saules bateriju paneļi, bet salonā izmantota «Harman Kardon» izklaides sistēma.

Protams, kā īstu nākotnes auto, «iChange» uz priekšu dzen elektrodzinējs. Tā jauda sasniedz 200zirgspēkus, bet enerģiju tam piegādā litija-jonu akumulatori. Automašīnas virsbūvē plaši ir izmantoti super-viegli materiāli, tādēļ pat neskatoties uz elektromotora un akumulatoru klātbūtni, auto svars ir vien 1050 kg.

«Rinspeed» ir izmantojoši arī interesantu koncepciju transmisijai – elektromotors strādā pārī ar sešpakāpju ātrumkārbu no «Subaru WRX». Tas «iChange» ļauj sprintu līdz 100 km/h veikt 4 sekundēs, bet auto maksimālais ātrums ir 220 km/h.

Komentāri
Nepalaid garām
Uz augšu