Saeima šodien trešajā — galīgajā — lasījumā atbalstīja grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas cita starpā paredz lielākus naudas sodus par braukšanu bez tehniskās apskates un īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA).
Likumprojekts paredz, ka par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate, varēs piemērot naudas sodu no 40 līdz 80 latiem. Patlaban soda apmērs ir 40 latu.
Par braukšanu bez OCTA transportlīdzekļa vadītājam būs piemērojams naudas sods 60–80 latu robežās, savukārt personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, sods paredzēts 200–300 latu.
Patlaban sods vadītājam noteikts 30–50 latu, bet personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, 50–100 latu.
Iekšlietu ministrijas pārstāvji iepriekš norādījuši, ka pēdējā laikā pieaudzis to vadītāju skaits, kuri brauc bez OCTA, un pārkāpēju skaita palielināšanās varētu apdraudēt visu OCTA sistēmu, par ko galu galā maksātu godprātīgie autobraucēji. Citās valstīs soda apmērs nav mazāks par OCTA gada polises maksu, informēja priekšlikuma autori.
Likumprojektā paredzēta arī atbildība par braukšanu ar tādu ārzemēs reģistrētu vieglo automobili, kura izmantošanai Latvijā nepieciešama atļauja, bet tāda nav saņemta. Transportlīdzekļa vadītājam par to paredzēts sods no 60 līdz 80 latiem. Šāda norma ieviesta, ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji brauc ar kaimiņvalstīs reģistrētiem spēkratiem un mūsu valstī nemaksā nodokļus, nodevas, maksu par tehnisko apskati un izvairās arī no sodiem par Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem.