Tests: kāda būs tava figūra pēc pieciem gadiem?

FOTO: Ieva Čīka/LETA

Varbūt esi viena no tām, kura katru gadu sāk ar zvērestu ievērot veselīgu dzīvesveidu — veselīgi ēst un sportot, taču ikdienas steiga tev traucē realizēt šo nodomu. Bet varbūt piederi tām, kurām daba devusi slaidu figūru, tāpēc uzskati, ka tā ir Dieva dāvana, kura būs tev lemta vienmēr.

Tomēr reizi pa reizei katrai no mums ienāk prātā jautājums: kāda es būšu pēc dažiem gadiem — vai būšu slaida, vai tomēr vakar apēstais tortes gabals pēc pāris gadiem liks par sevi nojaust, paskatoties spogulī?

Ja vēlies ieskatīties nākotnē un atbildēt uz šo jautājumu, izpildi šo testu.

1. Dārzeņus un augļus ēdu…

a) piecas reizes dienā — 2
b) reizi dienā — 1
c) dažas reizes nedēļā — 0

2. Katru dienu…

a) ilgi sēžu darbā, man neatliek laika sporta nodarbībām — 0
b) regulāri sportoju — 2
c) mēģinu reizi pa reizei vingrot — 1

3. Diētas…

a) nav man vajadzīgas — 2
b) pirms ilga laika ievēroju diētu — 1
c) ar diētām nepārtraukti eksperimentēju — 0

4. Zinu, ka ieteicams izdzert divus litrus šķidruma dienā…

a) tā man nav problēma, labprāt dzeru visa veida gāzētos dzērienus — 0
b) bieži par to aizmirstu — 1
c) negāzēta minerālūdens pudele vienmēr man ir pa rokai — 2

5. Saldumus ēdu…

a) ļoti reti — 2
b) ne biežāk kā reizi nedēļā — 1
c) gandrīz katru dienu — 0

6. Kad skatos spogulī…

a) redzu nelielu vēderiņu un apaļus gurnus; citādāk izskatos labi — 1
b) jāatzīst, ka sveru daudz par daudz — 0
c) uzskatu, ka esmu ļoti slaida — 2

7. Mani vecāki…

a) vienmēr bijuši apaļi — 0
b) vienmēr bijuši tievi — 2
c) visu dzīvi te pieņēmās svarā, te atkal mēģināja zaudēt svaru — 1

8. Veselīga ēdienu sagatavošana…

a) ļoti interesanta tēma, kuras izzināšanai pievēršos savā virtuvē — 2
b) svarīga lieta; diemžēl bieži iznāk ēst steigā kādā kafejnīcā vai fast food restorānā — 0
c) tā ir luksusa lieta, kurai man neatliek laika, tāpēc ēdu restorānos — 1

9. Gaļa, piens, olas…

a) ēdu katru dienu — 2
b) reti parādās manā ēdienkartē — 0
c) ēdu katru otro dienu — 1

Rezultāti

Līdz 7 punktiem. Tev patīk labi, sātīgi paēst, bet diemžēl sportošana nepieder pie tavām iemīļotajām nodarbēm. Ja turpmāk ieturēsi tādu dzīvesstilu, pēc dažiem gadiem tev var būt liels liekais svars, no kura tikt vaļā būs grūti.

Padoms

Lai tiktu pie slaidas figūras, tev nebūt nav jāapgriež sava dzīve ar kājām gaisā. Labi apdomā savu ēdienkarti. Izvairies no maizes, jo īpaši baltmaizes, gāzētiem dzērieniem, bet gaļu neēd ar kartupeļiem vai makaroniem, bet gan ar visa veida salātiem. Neizvairies no fiziskām aktivitātēm. Ja tev neatliek laika trenažieru zālei vai aerobikai, mēģini daudz staigāt.

8–14 punkti. Tu spēj novērtēt bagātīgi klāta galda priekšrocības, bet vienlaikus mēģini ēst tikai to, kas ir viegls un veselīgs. Regulāri pievērsies sporta nodarbībām. Tas paver optimistisku skatu uz nākotni.

Padoms
Savi ēšanas ieradumi tev nav būtiski jāmaina, mēģini tikai ēst mazāk baltmaizi, tās vietā izvēloties pilngraudu maizi. Regulāras fiziskās nodarbības palīdzēs tikt vaļā no liekajām kalorijām un veicinās vielmaiņu. Savieno kustību vingrojumus ar spēka vingrojumiem. Tādā viedā vienlaikus uzlabosi gan savu figūru, gan tonizēsi ādu un izstrādāsi muskuļus.

15–18 punkti. Tu esi veselīga dzīvesveida eksperts. Slaidu figūru noteikti saglābāsi vēl ilgus gadus.

Padoms

Necenties savā ēdienkartē būtiski samazināt gaļas un zivju produktus, tie ir nepieciešami organisma pareizai funkcionēšanai. Ēd arī daudz pilngraudu produktus un banānus. Tie dos organismam enerģiju, kas īpaši vajadzīga tik kustīgam cilvēkam kā tev.

Uz augšu