/nginx/o/2018/07/16/10243318t1h94e6.jpg)
Jaunais «Grand Scenic» ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes. Renault inženieri, veidojot jauno Grand Scenic, uzmanību veltījuši gan pasīvās, gan aktīvās drošības elementiem, un tā drošības aprīkojuma pakete ir tāda pati kā citiem «Megane» ģimenes modeļiem: abpusējie triecienu sensori, seši drošības spilveni, Renault Ierobežojuma un Aizsardzības sistēma, kā arī jaunākās paaudzes galvas balsti.
Jaunais «Grand Scenic» aprīkots arī ar ABS bremžu sistēmu, ESC (elektroniskās stabilitātes kontroli) un CSV stūres kontroles mehānismu. Jānorāda, ka «Renault» drošības sistēmas ir veidotas, balstoties uz reālu situāciju pētījumiem un analīzēm, kas ļauj radīt visefektīvākās drošības tehnoloģijas.
«Renault» drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd «Renault» ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā «Renault Grand Scenic» virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes «Renault» Ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.
Trešās paaudzes «Renault» Ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.
Statistikas dati liecina, ka trešdaļā gadījumu par nāves cēloni satiksmes negadījumos cietušajiem kļūst sitiens no sāna, tāpēc šī automašīna aprīkota ar dubultajiem sānu trieciena sensoriem. Šī sistēma sevī ietver jaunākas paaudzes sānu drošības spilvenus, kas galvas aizsardzību palielina par 30%.
«Megane» modeļu klāsta jaunākā paaudzes galvas balsti aprīkoti ar fiksētiem stienīšiem, kurus iespējams ieslidināt galvas balstā, nevis sēdekļa atzveltnē – tas daudz labāk ļauj pasargāt galvu, ja sitiens ir no mugurpuses. Galvas balsta stiprinājuma stienīši iebīdoties pašā balsta spilvenā vairs neveido cietu priekšmetu sēdekļa atzveltnes augšas daļā. Šādi sēdekļa atzveltne ieņem izliektu formu un ļauj sadursmes brīdī sēdētāja mugurai iegrimt 60 mm atzveltnē, tādējādi nodrošinot samazinātu galvas un krūšu daļas kustību negadījuma brīdī.
Jaunais «Grand Scenic» priekšējās daļas dizains ir ieguvis tehnoloģiskos risinājumus, kas vērsti uz to, lai pēc iespējas efektīvāk pasargātu gājēju, ja notikusi tā sadursme ar automašīnu. Bampera stingrība un biezums ir modificēti ar mērķi aizsargāt cietušā gājēja zemākās ķermeņa daļas, absorbējot enerģiju lielu un ceļgalu augstumā. Arī automašīnas motora pārsegs un tā elementi ir pārveidoti.
Jaunais «Grand Scenic» aprīkots ar vairākām ierīcēm, kas ļauj izvairīties no iespējamiem satiksmes negadījumiem nākotnē:
-Riepu spiediena monitoringa sistēma;
-Jaunākās paaudzes kruīza kontroles sistēma ar ātruma ierobežotāju;
-Automātiskās gaismas;
-Automātiskie logu tīrītāji;
-Adoptīvie Bi-ksenona priekšējie lukturi, kas pielāgojas stūres pagrieziena leņķim.
Jāatzīmē, ka aktīvās drošības ietvaros «Grand Scenic» aprīkots ar ABS, kā arī avārijas bremžu sistēmu, atkarībā no versijas tam pieejams arī ESC (elektroniskās stabilitātes kontrole) un CSV stūres mehānisma kontroles sistēma.
Jaunais «Grand Scenic» aprīkojums ir vienāds ar citām Megane modifikācijām un nodrošina vienādus drošības standartus visiem automašīnas pasažieriem.
«Renault» drošības sistēmas ir balstītas uz reālu situāciju analīzes rezultātiem, un tas ļauj radīt visefektīvākās drošības tehnoloģijas. Tomēr jānorāda, ka «Renault» rūpes par drošību ir vairāk kā tikai «tehniskas». Viena no Grupas prioritātēm ir informēt visus sabiedrības locekļus par satiksmes drošības jautājumiem, īstenojot dažādas izglītības programmas gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī, piemēram, programma «Safety For All» (Drošība visiem).
«Renault» ir vienīgais autoražotājs, kurš ieguvis augstāko novērtējumu EuroNCAP testos – 5 zvaigznes – 12 modeļiem.