/nginx/o/2018/07/16/10267003t1hc3b4.jpg)
«Swedbank», iespējams, kampaņveidīgi mēģina pārskatīt hipotekāros līgumus, ceturtdien vēsta laikraksts «Diena». Savukārt «Swedbank» pārstāve Kristīne Jakubovska noraida apgalvojumu, ka šāda noteikumu pārskatīšana notiek kampaņveidīgi.
Daudzi «Swedbank» klienti, kuriem šajā bankā ir hipotekārais kredīts, pēdējā laikā no bankas saņēmuši brīdinājuma vēstules, ka sakarā ar citu kredītsaistību rašanos vai tāpēc, ka ikmēneša ieskaitījumi kontā vairs nav pietiekami, aizdevumam jānosaka jauna procentu likme. Šī prasība tiek izvirzīta arī tiem klientiem, kuru ienākumi nav samazinājušies un kuri kredītu apzinīgi maksā, raksta «Diena».
Sūdzības no «Swedbank» klientiem saņēmis arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
Jakubovska portālam «Apollo» pavēstīja, ka kampaņveidīgi noteikumu pārskatīšana nenotiekot. Pēc viņas teiktā, «ja tiek konstatēts, ka kāds no būtiskajiem parametriem neatbilst vai mainījies, bankai jārunā ar klientu, lai meklētu risinājumus, kā padarīt sadarbības nosacījumus adekvātus riskam vai mazinātu riska faktorus».
Ikvienas bankas pienākums ir sekot savu kredītņēmēju maksātspējai un tās izmaiņām, piemēram, ikmēneša maksājumu veikšana, ienākumu attiecība pret kredītsaistību segšanai novirzāmajiem līdzekļiem, kopējo saistību palielināšanās, ienākumu samazināšanās vai lielu līdz tam neeksistējošu izdevumu rašanās, norāda bankas pārstāve un piebilst, ka «savlaicīga kopīga un abpusēji optimālāka risinājuma atrašana sevišķi svarīga ir ilgtermiņa sadarbības gadījumos, kā hipotekārajos kredītos, kur sadarbība ir 20 un vairāk gadu garumā. Tāpēc vēlamies kopā ar klientu atrast optimālākos risinājumus. Tā kā katrs gadījums ir individuāls, nepieciešama individuāla saruna ar konkrēto klientu, lai izanalizētu situāciju un kopīgi atrastu risinājumus».