Valdības lēmums par ikgadējās nodevas motocikliem palielināšanu ir neizsvērts lēmums un rezultāts tam, ka netika palielināts uzņēmumu ienākuma nodoklis tām kompānijām, kuru peļņa pēc nodokļu nomaksas gadā pārsniedz piecus miljonus latu.
Zīle: motociklisti maksās par lielo uzņēmumu peļņu
Tā vietā, lai šos budžetam nepieciešamos miljonus iekasētu ar palielinātu uzņēmumu ienākuma nodokli, slogs tiek palielināts visiem citiem, tostarp motociklistiem. Šādas manipulācijas ar nodokļu politiku nav pieņemamas pat krīzes laikā, uzskata Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle (TB/LNNK).
«Savus kolēģus koalīcijas sēdē brīdināju, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas rīcībā nav objektīvas informācijas, saskaņā ar kuru varētu piemērot nodevas palielinājumu atbilstoši transporta līdzekļu CO2 izmešu vai dzinēju tilpumam. Pašlaik direkcijas rīcībā esošajā datubāzē transporta līdzekļi reģistrēti pēc pilnas masas kritērija, savukārt tikai 39% transporta līdzekļu reģistrēti pēc kubatūras principa,» norāda Zīle.
Neraugoties uz izteiktajiem brīdinājumiem, koalīcijai ātra budžeta lāpīšanas metode šķita pieņemamāka, kā rezultātā motocikli tika aplikti ar milzīgu ikgadējo nodevu. Tā gan tika būtiski samazināta, koriģējot Finanšu ministrijas steidzīgo redakciju.
«Ar citiem vārdiem raksturojot radušos situāciju, motociklisti ir spiesti dot savu artavu tādu cēlu mērķu sasniegšanā kā citu ārvalstu kompāniju lielas pelņas iespēju saglabāšanā,» uzskata Zīle.