/nginx/o/2018/07/17/10301748t1h39ce.jpg)
Pērkot elektroniskās viedkartes kāda uzņēmuma darbiniekiem, «epadomi.lv» kļuva par lieciniekiem tam, cik moderni strādā mūsu monopoluzņēmums pasažieru pārvadāšanā «Rīgas Satiksme» - uzzinājām, ka šai uzņēmumā nav...e-pasta. Ar šādu faktu droši vien uzņēmums var pretendēt uz iekļūšanu Ginesa rekordu grāmatā kā gada dumjākais modernizācijas projekts.
Stāsts sekojošs - jauns uzņēmums vēlas iegādāties saviem darbiniekiem divas elektroniskās viedkartes braukšanai sabiedriskajā transportā. Maksātājs - juridiska persona, jauns uzņēmums, pieredzes šai jomā nav. Tiek zvanīts uz «Rīgas Satiksmi» un uzzināts, ka viedkaršu saņemšanas secība ir sekojoša - «Rīgas Satiksme» izraksta rēķinu, uzņēmums apmaksā rēķinu un brauc saņemt viedkartes.
Tik tālu viss skaisti. Vienu reizi kaut kur gan jābrauc, bet nu pašas viedkartes laikam neatnāks. Tālāk seko loģisks jautājums no «Rīgas Satiksmes» darbinieka - cik un kādas viedkartes un uz kādiem rekvizītiem? Tiek atbildēts - tūlīt informācija tiks nosūtīta elektroniski.
Un te sākas stāsts, kas mazliet lika apsēsties - rekvizīti jāatved uz «Rīgas Satiksmi» fiziski vai jānosūta pa faksu. Grūti pateikt vai citi uzņēmumi ir atpalikuši vai skrien par ātru, bet faksa kā tāda daudzos birojos nav un pēdējos gados īsti nav bijusi nepieciešamība pēc faksa aparāta, tāpēc loģisks piedāvājums no maksātā puses- faksa nav, informācija tiks nosūtīta uz e-pastu, kāda adrese?
«Rīgas Satiksmes» atbilde - nē, tā nevarēs, vai nu fakss vai brauciet šurp, e-pasta nav. Nav paredzēts!
Mazs šoks! Lai nopirktu elektronisko viedkarti ( cik saprotam, tā paredzēta, lai atvieglotu dzīvi, neražotu papīra biļetes un tamlīdzīgi), jānosūta fakss. Un to nevar izdarīt elektroniski!
Vēlāk gan noskaidrojas, ka elektroniski procedūru veikt iespējams, bet nepieciešams elektroniskais paraksts. Moderni, protams, bet jautājums - kādas viedkartes pēc vajadzīgs parakstīts papīrs, lai nosūtītu rekvizītus rēķinam par viedkaršu iegādi, turklāt ar priekšapmaksu?
Uzņēmuma vadītājs sapinies modernizācijas labirintos (faksa vairs nav, elektroniskā paraksta vēl nav) izsniedz no sava maka darbiniekiem katram 20 latus ceļa izdevumiem, neviļus apjauš, ka tā ir ātrāk un lētāk. Jā un šajā gadījumā arī «Rīgas Satiksmes» peļņas daļa nemazinās, monopoluzņēmums atkal ir ieguvējs.