Drūmā statistika. Pēdējo gadu pasažieru vilcienu avāriju hronika Latvijā

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pasažieru vilcienu avārijas ar traģiskām un mazāk smagām sekām Latvijā pēdējos gados notikušas teju katru gadu, apkopojot drūmo statistiku, ziņo LNT raidījums «Degpunktā».

Traģiskākā un smagākā vilcienu avārija Latvijas vēsturē notika 2005. gada 2.februārī Rīgas dzelzceļa stacijā, kur pasažieru vilciens Lielvārde-Rīga sadūrās ar Maskavas-Rīgas dīzeļvilcienu, kurš bez pasažieriem devās uz depo. Toreiz bojā gāja četri cilvēki, bet 29 guva smagus ievainojumus.

Tiesas priekšā stājās elektrovilciena Lielvārde-Rīga mašīnists, kurš esot braucis, apsteidzot grafiku, un neesot ievērojis aizliedzošo sarkano signālu luksoforā. Tiesa viņu atzina par vainīgu un nolēma sodīt ar brīvības atņemšanu uz četriem gadiem atklāta tipa cietumā, kā arī apmierināja pieteiktās civilprasības par kopējo summu gandrīz 224 000 latu, ko nolēma piedzīt no vilciena mašīnista.

2006. gada 11. decembrī Ķegumā uz dzelzceļa pārbrauktuves pasažieru vilciens no Maskavas sadūrās ar traktoru. Traģiskajā sadursmē dzīvību zaudēja 59 gadus vecais traktora vadītājs.

2007. gada 3. oktobrī uz Tallinas apvedceļa netālu no Cekules pasažieru vilcienu taranēja kravas auto. Vilciens pārbrauktuvi šķērsoja ar ātrumu 25 kilometri stundā, strādāja arī brīdinošie luksofori, tomēr kravas auto neapstājās. Par vienu no iespējamiem avārijas iemesliem toreiz minēja faktu, ka kustību pāri dzelzceļam vairs neregulē aizsargbarjera. Toreiz paveicās, ka vilciens nenoskrēja no sliedēm, līdz ar to cilvēki negadījumā necieta.

2008. gada 28. oktobrī Ogrē pie neapsargātas dzelzceļa pārbrauktuves vieglā automašīna saskrējās ar vilcienu. Neskatoties uz to, ka vieglo automašīnu vilciens 30 metrus stūma pa sliedēm, par laimi šajā negadījumā cietušo nebija. No automašīnas vadītājs izkāpa neskarts. Toreiz pārbrauktuves darbiniece skarbi pārmeta autovadītājiem pārgalvību - viņi ignorējot ne tikai sarkano aizliedzošo gaismu luksoforā un skaņas signālus, bet arī aizsargbarjeru.

2009. gada 3.spetembrī notika traģēdija Jaunsilavā, kur ekskavators sašķaidīja pasažieru vilcienu Rīga - Daugavpils. Ekskavatora vadītājs bija 2,4 promiļu stiprā alkohola reibumā. Vissmagāk sadursmē cieta kāda 27 gadus veca sieviete, kas vēlāk slimnīcā no gūtajām traumām mira. Vēl divi cilvēki guva ievainojumus. Eksperti lēsa, ka būs nepieciešams gandrīz miljons latu, lai bojātais vilciens atgrieztos satiksmē, bet 62 gadus vecajam ekskavatora vadītājam Preiļu tiesa piesprieda piecus gadus nosacīta cietumsoda.

Jau ziņots, ka otrdien ap plkst.6 no rīta Ķegumā uz pārbrauktuves sadūrās elektrovilciens ar baļķvedēju

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu