Miks Dukurs centīsies noskriet 10 km paša spēkiem

FOTO: Publicitātes foto.

«Maratonos līdz šim neesmu piedalījies, un arī skolā skrēju nelabprāt, taču aizvadītajā vasarā sāku domāt par to, ka iesākt skriet būtu tīri labs veids, kā uzturēt sevi labā fiziskā formā,» stāsta mūziķis Miks Dukurs. «Tagad, kad Rimi mani uzaicinājis piedalīties Nordea Rīgas maratonā, beidzot ir laba motivācija un mērķis. Cenšos skriet ik rītu. Kad tas izdodas, šķiet, arī diena izdodas daudz labāka.»

Esot Rīgā ar Lauru, savu draudzeni, Miks cenšas veltīt laiku skriešanai katru rītu – pie mājām esošajā zaļajā zonā, kur ir jaukas taciņas un jau izstrādātas distances. „Jāsaka paldies viņai par motivāciju. Iesākot treniņu režīmu bija visai grūti uzvilkt tās skriešanas botas un agri no rīta sportot, bet kopā ir daudz vieglāk!”

Līdz šim, kā stāsta Dukurs, nav bijis iespējas ievērot ritmu un regulāri nodarboties ar sportiskām aktivitātēm. Vasarās Miks bieži mērojis distances gan gar jūras krastu, gan gar Raiskuma ezeru, ar kājām, ar riteni, ir spēlejis volejbolu un peldējis. Ziemās - ar draugiem uz Žagarkalnu, lai «baudītu kā dēlis šķeļ sniegu».

«Agrāk aizrāvos ar braukšanu ar skrituļdēli, bet līdz ar vidusskolas beigšanu tas viss kaut kur pagaisa. Nebija tā, ka nemaz nenodarbojos ar sportu, nē, es vienmēr esmu bijis par aktīvu, veselīgu dzīvesveidu. Bet atzīšos, ka nebūtu tik entuziastiski sācis treniņus, ja Rimi mani nebūtu uzaicinājis skriet Nordea Rīgas maratonā. Savā prātā pats atliku un atliku, cerēdams, ka paliks siltāks,» saka Dukurs.

Kopš Miks pieteicies maratonam, viņš uzzinājis, ka vairums draugu jau kādu laiku pievērsušies skriešanai. Savu pirmo maratonu Miks nolēmis skriet kopā ar savu brālēnu no Liepājas puses, kas labsirdīgi smējies, ka gadījumā, ja dziedātājs nogurs vai pakritīs, viņš «aizstieps vai aizvilks» Dukuru līdz pašam finišam.

Tāpat arī Mika draudzene Laura, kas vienmēr ir atbalstījusi dziedātāju, ir piedāvājusi ar mašīnu lēnām sekot līdzi viņa skrējienam, lai vajadzības gadījumā varētu «slepus savākt un aizvest līdz finišam». Taču Miks sola noskriet 10km paša spēkiem.

Dukurs stāsta, ka maratonam gatavojas ne tikai ar fiziskiem treniņiem, bet arī ieturot skrējējiem atbilstošas maltītes: «Lielu nozīmi piešķiru zaļumiem, augļiem, ūdenim. Pamatēdienreizēs svarīgi, protams, nepārēsties. Tāpat izvairos no vēlajām maltītēm un «fastfood» ēstuvēm. Grūti ir atturēties no kārtīga cūkgaļas šašlika, it īpaši tagad, kad ārā ir silts un var grillēt gaļu dārzā. Jebkurā gadījumā, necenšos sevi iegrožot pavisam, ēdu to, kas garšo, vienīgi sekoju līdzi balansam starp visām uztura grupām. Aizbraucot uz laukiem, uz Rīgu cenšos nogādāt pēc iespējas vairāk labumu.«

Uz augšu