Kādu iespaidu uz vīriešiem atstāj sieviešu apģērbs

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/AP

Vērtējot sieviešu izskata radīto iespaidu, ir svarīgi saprast ģērbšanās vēsturi. Gadsimtiem ilgi sievietes tērpa uzdevums bija, izceļot sievišķīgos atribūtus, pievērst sev iespējamā pielūdzēja skatienu.

Līdz sieviešu kustības sākumam 20. gs. 60. gados sievietes tērpās tā paša iemesla dēļ, kādēļ to bija darījušas vienmēr: lai piesaistītu vīriešu uzmanību un pārspētu citas sievietes. Feminisms nāca ar atziņu, ka tērpties, lai atstātu iespaidu uz vīriešiem, vairs nav nozīmīgi, — sievietes iekšējais skaistums tika atzīts par nozīmīgāku nekā izskats. Šo viedokli pārņēma miljoniem sieviešu visā pasaulē. Viņas uzskatīja, ka var būt brīvas no nomācošās prasības vienmēr būt pievilcīgā izskatā vīriešu dēļ.

Panku un tamlīdzīgi stili parādījās kā izaicinājums vīriešu uzmanību piesaistošajiem tērpiem, lai parādītu pasaulei, ka sievietes un vīrieši var būt vienlīdzīgi ārējā izskata ziņā. Šāda apģērba attīstības augstākais punkts bija ap 1990. gadu, kad parādījās tērpu modeles ar nesievišķīgiem, novājinātiem ķermeņiem.

Viņas lietoja melnu lūpu krāsu un pat vilka melnus apļus zem acīm, lai izskatītos kā narkotiku iespaidā. Šāds izskats visai maz piesaistīja vīriešus. Heteroseksuāli vīrieši reti vēro modes skates, bet, kad notiek skaistumkonkurss «Mis Universs», vairāk nekā 70% skatītāju ir vīrieši, kas vēlas izjust sieviešu erotiskos signālus, kas izraisa viņu smadzenēs visai ataviskas reakcijas.

Mūsdienu sievietei ir divi apģērba pamatveidi: biznesa tērpi un tērpi, kas nav domāti biznesa vajadzībām. Biznesa apģērbs, pirmkārt, sniedz viņai līdzvērtīgu stāvokli, lai biznesa «medībās» sacenstos ar vīriešiem un citām sievietēm, un, otrkārt, dod iespēju pārspēt citas sievietes, demonstrējot valkātājas panākumus, spēku, nozīmīgumu un vēlmi sadarboties.

Atslēga veiksmīgam darījumu tērpam ir vienkārša. Kādu jūsu izskatu sagaida persona, kuru vēlaties iespaidot? Kāda kosmētika, rotaslietas, matu sakārtojums un apģērbs ļaus jums izskatīties tā, lai biznesā jūs pārliecinoši uztvertu kā uzticamu cilvēku, uz kuru var paļauties?

Ja sieviete darbojas industrijā, kur sava tehniskā vai uzņēmējdarbības erudīcija jāpārdod vīriešiem, lielākā daļa šo pievilkšanas signālu varētu būt nepiemēroti. Turpretī biznesā, kur pārdod sievišķīgu tēlu, kā matu sakārtojumu, kosmētiku vai modeļu apģērbu, daudzi no signāliem var tikt izmantoti lielāka efekta panākšanai.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu