Jaunais «Toyota» pilsētnieks - «Yaris»

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: auto24.lv

Nelielais «Toyota» hečbeks ir atgriezies pasaules tirgos ar trešās paaudzes modeli, kurš savu debiju piedzīvoja 2010. gada 22. decembrī Japānā zem nosaukuma «Toyota Vitz». Kamēr Japānā šis modelis bija pieejams teju gadu, Eiropā tas nonāca vien 2011. gada beigās ar mums visiem zināmo nosaukumu «Toyota Yaris». 

Savas evolūcijas laikā «Toyota Yaris» ir zaudējis sedana un kupejas virsbūves, kas bija pieejamas pirmajā un otrajā paaudzē. Vismaz pagaidām jaunākais «Yaris» ir pieejams vienīgi kā piecu durvju vai trīs durvju hečbeks.

Trešās paaudzes «Yaris» tiek piedāvāti ar diviem mazlitrāžas benzīna dzinējiem un vienu mazlitrāžas dīzeļdzinēju. Gan jaudas, gan arī tilpuma ziņā mazākais no visiem motoriem ir 1,0 litra benzīnnieks, kurš spēj attīstīt 69zs jaudu un ir pieejams vienīgi ar 5-pakāpju manuālo kārbu. Degvielas ekonomijas un CO2 izmešu daudzuma ziņā labāks par to ir 1,4 litru dīzeļdzinējs, kura degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vien 3,9 l/100km, turpretim mazajam benzīnniekam tas ir 4,8 l/100km. Jaudīgākais no trim pieejamajiem dzinējiem ir 1,33 litru benzīna dzinējs ar 99zs jaudu un iespēju izvēlēties starp manuālo un automātisko pārnesumu kārbu. Lai gan dzinējs ir mazlitrāžas tā apetīte ir visai liela un pilsētā tas vidēji noēd 8,1 l/100km.

Nav nekā vienkāršāka par klasiskajām trīs komplektācijām vai arī Vācu premium praksē pielietotās sistēmas ar plašu papildaprīkojuma klāstu, taču «Toyota» ir izvēlējusies sarežģītāko ceļu un piedāvā piecus dažādus aprīkojuma līmeņus – Linea Terra Eco, Linea Terra, Linea Sol, Linea Style un Linea Superior.  Vidēji katrs nākamais līmenis ir par 775 eiro dārgāks, taču būtiskas atšķirības starp bāzes komplektāciju un nākamajām trim ir neliela. Izvēloties «Yaris» ar Style aprīkojumu no uzskaites vērtām ērtībām tiek iegūts skārienjūtīgs multimediju ekrāns, atpakaļskata kamera, kura slapjā dienā teju nav lietojama un tādi nieciņi kā tahometrs, priekšējo sēdekļu augstuma regulēšana, roku balsts un kabatas priekšējo sēdekļu atzveltnēs. Auto tā pa īstam izceļas ar labāko Superior komplektāciju, kurā ir pieejama kruīza kontrole, divzonu klimata kontrole, kā arī lietus un krēslas sensori.

Ārēji jaunais «Toyota Yaris» par sevi rada daudz sportiskāku iespaidu nekā tas patiesībā ir, jo švakie dzinēji, tai skaitā 1,3l benzīnnieks ar 99zs jaudu, ir paredzēts vienīgi nesteidzīgiem pilsētas maršrutiem un labās malējās joslas izmantošanai uz valsts lielceļiem. Automašīnas panelis ir labi pārdomāts un skārienjūtīgais ekrāns atvieglo dažādu iestatījumu regulēšanu. Displejā ir iespējams arī aplūkot automašīnas degvielas patēriņa ciklu pēdējo 15 minūšu laikā, tādējādi piespiežot sevi efektīvāk izmantot bākā pieejamo degvielas daudzumu.

Apdares materiālu izvēle šādam ekonomiskās klases spēkratam ir kritusi par labu plastmasai, taču jāuzsver, kā tā ir nopakota labā līmenī un pārvietojoties pa bruģi nekādu lieku graboņu salonā nemana. Kārtējo reizi iepriecina tālo Austrumu autoražotāju sapratne par UBS pieslēgvietas priekšrocībām, kas ļauj atskaņot Jūsu iemīļotos mp3 failus, vienīgi pati pieslēgvieta atrodas cimdu nodalījumā, kas atsevišķās situācijās varētu būt ļoti neparocīgi. Sen neredzēta īpašība jaunajam Yaris ir attiecībā uz durvīm, kuras ir diezgan stingri jāver ciet. Tās noteikti nav tik smagas kā žiguļiem, taču eņģes viennozīmīgi varēja vērties vieglāk.

Lielos vilcienos par jaunās paaudzes «Toyota Yaris» var teikt, ka tas ir lieliski pielāgojies pilsētas dzīvei un attaisno sevi, kā uzticamu ceļa biedru ar piecu gadu garantiju un piecu zvaigžņu vērtējumu EuroNCAP sadursmju testos. Dzinējs noteikti varēja būt jaudīgāks, taču jāpatur prātā, ka šis modelis nav paredzēts, lai ar to ātri pārvietotos. Kas attiecas uz cenu, ja ņem bāzes modeli, tad tā ir sākot no 13 503 eiro, par 1,33l benzīna dzinēju, taču ja ir vēlēšanās braukt ar komfortu, tad jāšķiras no 16 605 eiro, kas šādam klases auto šķiet par daudz.

Dizains: 7
Komforts: 6
Patēriņš: 5
Vadāmība: 7
Cena: 6

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu